Rakan WARTAMAYA

Monday, April 30, 2012

Tahniah BERSIH 3.0

Perhimpunan BERSIH keseluruhannya jelas membawa kejayaan. Baik 1, 2 atau 3 ... mungkin juga ada BERSIH 4 selepas ini. Kita tengok apa kata SPR. Kalau dia masih wat muka bodoh macam ikan tamban .. maka aku yakin BERSIH 4.0 bakal menyusul.

Pertambahan peserta amat jelas. Cuma ada la beruk beruk kat atas tu macam tak mau terima kenyataan. Atau cuba untuk menyedapkan hati yang gundah gulana. Pada monyet yang mengintai guna teropong dari atas tu, dia mungkin bercerita kepada beruk di luar sana .. "Bang .. ramainyerrr .. ". Tapi muka kena wat cool .. macam tak der mende. Jantung degup degup macam nak runtuh. Aku dah pernah rasa camana yang kau rasa .. Best wooo ...

Satu pengajaran kepada BERSIH .. jangan masuk perangkap. Memilih Dataran sebagai pusat perhimpunan adalah satu kesilapan. Sehari sebelum tarikhnya ... keluar surat mahkamah. Finish ..

Bukan ada apa di sana, cuma padang kosong. Lebih baik bertebaran seperti sebelumnya. Jenuh juga nak pantau.

Niat nak bersantai .. tapi akhirnya main kejar-kejar. Gaya cam zionis atau manusia yang tidak bertamadun.
Apa pun .. tahniah kepada peserta BERSIH 3.0 kerana tidak melawan. Semuanya hanya letak muka, serah dada. Hentam lah labu ... Kalau lah mereka melawan .. aku tak pasti, siapa yang bakal lumat.

Banyak kecuaian yang berlaku dan aku harap pemimpin BERSIH selepas ini pikir dulu sebelum buat keputusan kerana, anjin anjin memang dilatih untuk menggigit dan mengejar buruan. Masuk perangkap, u're finished.

Sekali lagi .. Ucapan tahniah. Aku suka BERSIH 2.0 kerana aman, tapi aku suka BERSIH 3.0 kerana penyertaan. Hebat .. nkorang memang hebat. Seluruh dunia melihat .. ! Caya la ...

Wakakakak !!!
Share/Bookmark

7 comments:

Yong April 30, 2012 at 8:32 PM  

Salam,
Many happy returns of the day! Selamat kembali berblog!

Udah jenuh rehat?

Anonymous,  May 1, 2012 at 6:40 AM  

Yong .... geram tgk. Wakakakaka !!!

Anonymous,  May 3, 2012 at 6:40 PM  

puak2 lembu...

Anonymous,  May 6, 2012 at 4:23 AM  

cukup2 lah tu. cuba tengok dalam diri sendiri dan renungkan sehalus2 nya sebelum di perpanjangkan tulisan yang bakal di hisab kelak. memang benar mata pena lebih tajam dari mata pedang dan suatu waktu kamu akan di hisab dan di minta pertanggung jawab kan apa yg kamu tulis. ingat tu. keberuntungan dunia apa yag kamu cari selama ini? hamba suka beri pesanan pada pemilik blok ini. terpulang kamu nak menilai nya. pertama untuk menjadi penulis perlu ada asas akidah mukmin sejati dalam hal iktikad tauhid untuk tidak tercebur dalam hal fitnah dunia.yakni harus ada pegangan atau iktikad yang sahih tiada prasangka dalam menulis sesuatu perkara yang haq. 1. muafakat pada yang haq di sertakan dalil melalui jalan makrifat. ini lah jalan para anbia dan auliya Allah dalam menyampai kan kebenaran. 2. muafakat yang haq dan tiada berdalil. ini dikatakan taklid sahih.samalah dgn jalan pikiran manusia buta mata ikan kering tak berilmu tapi nak menulis komen orang lain.siap beri pandangan pula. 3. tiada muafakat pada yang haq tapi ia nya berdalil. ni dikatakan jahil mukarrab yg banyak di pakai ulamak berserban dan berjubah dan menyesatkan orang lain. ciri2 mereka ini ialah terlalu bersandar pada qias dan mantik tapi tidak berijmak sesama ulamak muktabar. ni lah pegangan tok guru kamu yg menjadi duri dalam dagi dalam kesatuan umat sekarang ini. 4. tiada muafakad pada yang hak dan tidak juga berdalil lagilah tak bolih pakai kerana ia nya taklid buta. renungkan lah apa yang hamba kata kan ini dimana kah pegangan kamu sebagai seorang islam dan mukmin sejati. kamu ni hanya pengikut2 puak khawarij yang pernah berlaku pada zaman selepas kewafatan nabi dan sehingga hari fahaman puak2 ini tumbuh subur seperti mana di cetak olih musuh2 islam yang ingin melihat umat islam berkelahi sesama sendiri. pikr2 kan lah. hamba berpesan2 pada kebenaran dan kesabaran.

Anonymous,  May 6, 2012 at 4:30 AM  

The Greater World State tidak akan mampu didirikan selagi proksi-proksi Amerika dan Israel tidak diangkat sebagai pemimpin di negara-negara sasaran. Dalam perkembangan semasa, negara-negara sasaran lebih banyak melibatkan negara-negara Islam. Ia lebih kepada usaha mewujudkan The Destruction of Islamic States (kejatuhan negara-negara Islam) terlebih dahulu sebelum mewujudkan The Greater World State.
Bagi memastikan ia berlaku, pejuang-pejuang Islam harus diheret dalam periuk demokrasi liberal terlebih dahulu supaya Islam menjadi tidak ubah tarafnya dengan dasar-dasar liberal dengan menjunjung hak kebebasan sama rata melebihi perintah agama. Itulah yang sekularis Yahudi dan Nasrani mahu, itulah kehendak hawa nafsu mereka supaya kita menjadi buta dalam melihat perbezaan.

Mungkin ada yang tidak setuju kalau dikatakan manusia itu sememangnya dibezakan kerana sudah tertaksub dengan slogan hak sama rata. Tidak percaya manusia itu berbeza dan dibezakan?

Ketahuilah, Allah melalui banyak ayat-Nya menjelaskan perbezaan manusia melalui tingkat ketaqwaan seseorang hamba. Manusia itu sendiri tidak sama tarafnya dan dibezakan melalui tingkat ketaqwaan masing-masing. Jadi, mengapa pula mahu manusia disama-tarafkan melalui slogan demokrasi rakyat sedangkan manusia itu dibezakan melalui tingkat ketaqwaan mereka? Adakah mahu menunggu Hari Pembezaan baharulah boleh melihat perbezaan itu? Walaupun ia merujuk kepada Hari Pembalasan, ia tetap merujuk kepada pembezaan.

Adakah hak LGBT itu sama tarafnya dengan hak pendukung demokrasi sehingga mereka boleh berjuang bersama-sama dalam erti demokrasi dan membolehkan mereka ‘taram’ sesama sendiri? Kalau di akhirat pun golongan LGBT akan dibezakan dengan golongan yang beriman, adakah mereka perlu disama tarafkan di dunia? Kalau disama tarafkan di dunia, kita juga akan jatuh serataf dengan mereka di dunia dan akhirat.

Akibat terlalu menjunjung demokrasi, umat Islam sudah terlebih sudu dari kuah apabila menjunjung demokrasi melebihi agama sendiri. Agama melarang bertumpah darah semasa umat, mereka berbuat sebaliknya dengan menumpahkan darah sesama umat atas nama demokrasi. Agama melarang sesama umat bersengkata, mereka berbuat sebaliknya dengan gemar bersengketa atas nama memperjuangkan demokrasi. Kerana apa? Kerana mereka berbuat sesuatu itu mengikut kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani yang mahu melihat umat Islam berbunuhan sesama sendiri.

Lihat Mesir, lihat juga Libya, lihat juga beberapa negara lain yang belum kembali stabil selepas rakyat mereka mencetuskan kekacauan. Apa yang Amerika dan Israel serta bangsa-bangsa lain lakukan, adakah ada bangsa lain yang menghulurkan bantuan apabila terjadi sedemikian, tiada sesiapa pun yang mahu menolong mereka di Libya, Mesir dan lain-lain negara yang pernah berperang saudara.

Sekularis Yahudi dan Nasrani mahu mereka merobohkan negara mereka sendiri kerana Amerika dan Israel tidak sekepala dengan pemimpin mereka. Mahu mengharapkan pertolongan Allah pula? Ingatlah: “..Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut KEHENDAK HAWA NAFSU mereka (Yahudi dan Nasrani) sesudah datangnya pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.”

Malaysia pun tidak terlepas daripada kehendak hawa nafsu Yahudi dan Nasrani. Adakah Amerika dan Israel tidak sekepala dengan Malaysia? Atau, mereka sekepala dengan siapa di Malaysia? Demokrasi rakyat Malaysia? Republik Rakyat Malaysia? Slogan-slogan demokrasi rakyat Malaysia? Kita tidak menyebut nama sesiapa, kita juga tidak menyebut kelompok yang mana. Slogan... slogan... slogan... Slogan itu bukan makanan minda, sebaliknya pengetahuanlah wajar jadi makanan kepada minda.

Andai minda sendiri yang sempit, jangan pula menuduh orang lain berfikiran sempit. Lihatlah realiti dunia, berfikirlah.

Anonymous,  May 6, 2012 at 2:52 PM  

Yang tulis komen panjang panjnag ni sendiri tak tau mana satu proksi yahudi amerika. Kalau dah pemimpin balun duit berbillion ini diagungkan, maka apa bezanya proksi yahudi amerika dan mereka?

Anonymous,  May 6, 2012 at 2:57 PM  

Keuntungan dunia yg diagungkan? Sapa yg buat untung selama ni? Masih buta ke? Pemberi komen yg berjela jela cuba untuk merubah hakikat yg jelas didepan mata. Kita cuba untuk singkir pemimpin yg korup pun dilihat sbg satu kesalahan. Kalau sudah buta mata dan hati, jgn lah pulak cuba untuk mengalimkan sipemimpin yg jelas korupnya.

Blog list