Rakan WARTAMAYA

Tuesday, January 10, 2012

Pas ikut kata DAP dan Azmin?


Majlis Amanat Hassan Ali yang diadakan di rumah beliau semalam, ada menyentuh tentang kononnya keputusan PAS adalah mengikut rentak DAP dan Azmin. 

Tuduhan itu sememangnya SUDAH DIJANGKA agar PAS dilihat tunduk kepada parti DAP dengan harapan kehilangan sokongan dari ahli ahli yang terdiri dari umat Islam. 

Perlu diingatkan bahawa DAP bukan lagi parti berteraskan kaum, tidak seperti MCA. Malah ahlinya juga sudah ada yang beragama Islam, berbangsa Melayu. Juga terdapat kaum India di dalamnya. 

Tindakan PAS ke atas Hassan Ali adalah kerana dia mendahului parti dalam membuat sebarang kenyataan yang kontroversi, malah dia lebih cenderung menggunakan Media Arus Perdana bagi menyiarkan sebarang kenyataan tersebut. Samaada dia terheret dengan pujukan media atau dia mencari media untuk menyiarkan pendapat, itu lantak dia. Ada otak pakai, ada akal pikir, sebelum apa apa berlaku.

Pakar motivasi ini tidak dapat memotivasikan diri nya dalam menjadi ahli parti yang betul. Ye la .. mampu lihat kuman di seberang laut, tapi atok gajah depan mata, tidak kelihatan.

Ada yang bertanya, perlukan tindakan dikenakan kepada mereka yang hadir beri sokongan? Pada aku mudah je .. Biar pecah mulut, jangan pecah mulut. Kalau beri kenyataan seperti yang dilakukan oleh Hassan Ali, maka tindakan yang sama perlu di lakukan. Selagi boleh simpan amarah itu, kira ok la. Apa apa tak puas hati bincang bersama. Kalau dah tak reti bahasa "OUT YOU GO". Tak yah lah di halau, tak syok sangat bunyi nya. Kalau nak blah cakap betul betul, senang kerja. 

Mana la tau, teringin sangat nak pakai songkok tinggi raya 2012 ni?
Songkok bleh pakai, tapi kalu boleh janggut tu tak yah la cukur .. Sunnah tu ... 

Hassan gagal berdakwah .. 


Share/Bookmark

7 comments:

Anonymous,  January 10, 2012 at 7:12 AM  

Hassan salahkan Anwar kerana di pecat, tapi Anwar tak sentuh dia pun dalam sebarang ucapan atau ceramah.

Nur Eisha Fatihah January 10, 2012 at 7:34 AM  

perlu di sentuh dulu ke baru nak pecat? sebagai ketua pembangkang, dia berhak mengarahkan pas memecat Hassan pe...

Anonymous,  January 10, 2012 at 7:42 AM  

Nak pecat kena ada bukti. Kalau dah ada bukti menentang parti, pecat aje.

Anonymous,  January 10, 2012 at 8:32 AM  

BAHASA DAN MADAH NYA SEPERTI SKRIP ZULKIFLE NORDIN JEEEEEE... MENIRU KE... TAU NAK JADI KATAK... DAN DISAMBUT OLEH KATAK IBRAHIM ALI..

Anonymous,  January 10, 2012 at 8:32 AM  

BAHASA DAN MADAH NYA SEPERTI SKRIP ZULKIFLE NORDIN JEEEEEE... MENIRU KE... TAU NAK JADI KATAK... DAN DISAMBUT OLEH KATAK IBRAHIM ALI..

Anonymous,  January 10, 2012 at 10:04 AM  

Camana dia boleh jadi motivator, sdgkan cakap pun tak betul

Anonymous,  January 10, 2012 at 11:53 AM  

Bukan PAS diperkudakan oleh DAP tetapi Hasan Ali diperkudakan oleh UMNO...sampai berbuih-buih mulut bercakap dalam TV pagi, petang, siang malam. Tak payah pemimpin UMNO Selangor bercakap cukup hanya Hasan Ali sahaja untuk merampas balik Selangor dari PR. Boleh ka?.....

Blog list