Rakan WARTAMAYA

Saturday, September 17, 2011

Umporno terus tabur fitnah


Baju yang berlainan .. sebelum, ketika dan selepas.

ADuhai ... Umporno ..
[ lagi ]

Tak habis habis si umporno menabur fitnah ...
Wakakak !!!

Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsianya yang tidak mahu diketahui orang lain dianggap sebagai perbuatan mengadu-domba dan fitnah.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah."(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamumenyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Umat Islam tentu tidak lupa pada sejarah menyebabkan kematian khalifah ketiga kerajaan Islam di Madinah iaitu Uthman Affan, yang berpunca daripada fitnah disebarkan kumpulan ekstremis agama.

Penyebaran fitnah turut menjadi penyebab kepada peperangan sesama Islam atau perang saudara ketika zaman pemerintahan Saidina Ali dan zaman selepas itu.

Fitnah juga meruntuhkan kekuatan Bani Umaiyah malah, sejarah kejatuhan empayar besar kerajaan Melayu Melaka tidak terkecuali kerana fitnah. Ubat bagi penyakit hati ialah dengan memperbanyakkan taubat dan selalu berzikir.

Dibayar untuk melakukan fitnah?
Aduhai .. bawa bertaubat la ..
Duit tu buat makan anak bini weyyy ... .
Ingat ingat la sikit ... wakakak !!!

Share/Bookmark

10 comments:

Batu Pelangi,  September 17, 2011 at 8:00 PM  

Cuba kalian lihat masa dalam video
ini.22:31.30 pelaku memeluk amoi.
22:45.00 pelaku pakai seluar.
Takan 14 minit pelaku ini memburit?
Aku lihat video dalam blog MIM.
Blog yang memperbodohkan ahlix UMNO
bahkan ahlix UMNO ini rela dilembukan
dulu kini dan selamanya.

Anonymous,  September 17, 2011 at 9:51 PM  

Puak puak tu bukan kira halal ke tak halal....janji masyuk....jawab ler nanti....

Anonymous,  September 17, 2011 at 10:47 PM  

iye.. wat pe dia pergi hotel tu yer..?? hahaha..

Anonymous,  September 17, 2011 at 10:56 PM  

haha.. bolo punya wartamaya..
woit.. anunya yg bergesel ngan cipap chinadoll tu tipu juga ke..? bolo!! bila la tuhan nak buka ati mu yg mangkaq ni!! tunggu ja keluaran versi baru anu ni main ngan chinadoll.. main masa bulan januari plak..

Anonymous,  September 17, 2011 at 11:06 PM  

dia bulih syok.. hampa bulih dosa...

Anonymous,  September 17, 2011 at 11:25 PM  

mansuh ISA, najib ada telur.. Anu bengkok ada ke..?? ada telur ngan chinadoll ja..

Anonymous,  September 18, 2011 at 12:11 AM  

fitnah benda tak betul.. kalau betul mengumpat namanya.. takan itu pun nak aku ajar.. bangang..

gmu,  September 18, 2011 at 6:43 AM  

Kalau tak pecah ruyung mana dapat sagunya.
Kalau tak tumbangkan BN mana dapat buktinya.
Oleh itu perlu tumbangkan BN dulu baru cerita lebih sensasi..wakakakaaa!

Anonymous,  September 18, 2011 at 1:15 PM  

ahli umngok memang dah lama bodoh semenjak umngok diharamkan olih madey kutty 1987, tapi depa bodoh sebab boss depa lagi banggang upah pulak tukang buat video, janji masyukk btul ka tarak btul ka itu blakang kira janji parpu sama teiping masyukkk

Anonymous,  September 18, 2011 at 1:48 PM  

Ya kee???? baju plak jadi modal korang... hu hu

Blog list