Rakan WARTAMAYA

Sunday, August 7, 2011

Mana pegi wang zakat?


Ke mana perginya wang zakat kita? Ratusan juta hasil kutipan yang diumumkan saban tahun, apakah tidak mampu untuk membantu fakir miskin ini keluar dari kesusahan mereka sehingga tidak perlu meminta 'sedekah' kepada orang lain?[ lagi ]


Satu tamparan ... wakakak !!!
Jawab .. mana gi .... !
Bila orang tolong ..... marah ... !
Tapi sendiri tak tolong ... !!

Share/Bookmark

9 comments:

Anonymous,  August 7, 2011 at 6:28 PM  

pak lebai yang diberi amanah menerajui institusi zakat hanya pandai bersyarah tentang zakat tapi amalan zakat tak rerti nak wat kot.
cakap tak serupa bikin.

otaistillkick August 7, 2011 at 10:55 PM  

Yang perlu adalah Lembaga Zakat dan Jabatan Kebajikan Masyarakt membuka mata seluas-luasnya. Kenapa perkara ini bolih berlaku. Lebih lagi kepada umat islam di Malaysia ini.

Terjemahan kitab injil dalam bahasa melayu. Ini akibat kebenaran kerajaan yang telah memberi kelulusan.

Awan Network August 8, 2011 at 2:14 AM  

takkan wang zakat pun nak kebas?ke ada apa ka?bagitaw la rakyat..

Entry Terkini :
Bersama DRAMA BAND......!!
Motor Masa Depan Yang Bergaya !!

Anonymous,  August 8, 2011 at 6:27 AM  

mana plak pergi wang peruntukan kerajaan pusat yang diberi pada kerajaan negeri Kedah utk wat jalan.. utk majukan kg-kg..?

rakyat kelate,  August 8, 2011 at 8:26 AM  

salam, nak share skit, Petisyen Online sokong kerajaan negeri kelantan tuntut royalti minyak hak rakyat kelantan di http://www.ipetitions.com/peti​tion/royaltiminyakkelantan/

Anonymous,  August 8, 2011 at 11:00 AM  

aah..mana pergi wang zakat selangor??negeri kebajikan konon..taik!!kafir laknat mintak wang zakat pon PAS tunduk je..nasib baik raja tak bagik..

Anonymous,  August 9, 2011 at 7:06 AM  

Orang yang kerja kat pejabat zakat selangor sebelum pru12 dulu semua dah disingkir ke? Apa pun rasanya tak ada perubahan pun. sebab tak pernah ada perubahan la perkara ini terjadi.

Anonymous,  August 11, 2011 at 3:37 PM  

saya ingin membawa anda semua melihat isu kemana wang zakat pergi dalam skop yang lebih luas.sebenarnya apa yang berlaku di Selangor juga berlaku di Sabah,bedanya di Sabah golongan yang di nafikan hak menerima wang Zakat adalah mereka yang berstatus pemengang IMM13,walaupun golongan ini saban tahun menunaikan tanggungjawab mengeluarkan wang zakat namun mereka tidak pernah menerima. walaupun rata-rata mereka adalah golongan yang layak untuk di beri bantuan.Apa jenis islam di negara kita?

Blog list