Rakan WARTAMAYA

Saturday, August 13, 2011

Berdesing telinga umno ... wakakak !!!


Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berkata amalan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh di masjid dan surau dengan kuat adalah bertentangan dengan sunah Nabi Muhammad SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur. [ lagi ]


Seekor lagi bangang di sini

Wakakak !!! ...
Adoi... berdesing telinga umno ..
serupa macam kena lesing ...
wakakak !!!


Share/Bookmark

6 comments:

Anonymous,  August 13, 2011 at 3:45 PM  

eloklah tu.. bagi satu2 hak kapir.. bangang.. memang tepatlah "Parti Ahli Sangap" otak lebeh kurang otak lembu.. Mat sabun pun bleh jd boss.. hahaha.. sangap..

Anonymous,  August 13, 2011 at 3:47 PM  

Teman melihat ada golongan yang cuba menafikan penglibatan pihak gereja dalam gejala memurtadkan umat Islam khususnya bangsa Melayu didalam negara ini. Sehingga ada dikalangan pimpinan PAS sendiri mempersoalkan tindakan JAIS menyiasat Methodist Church Damansara Utama yang dipercayai menjalankan kegiatan dakyah keristian dikalangan orang Melayu Muslim pada 03 Ramadhan 1432/ 03.08.20011 lepas. Dikala umat Islam sedang menjalani 'ibadah puasa, kita dihina sekali lagi dengan isu murtad!

Peristiwa yang sama berlaku pada tahun 1997, lebih tepat Ramadhan 1997. Dihari pertama umat Islam sedang berpuasa, segelintir kristian la'natullah telah menculik dan melarikan Aishah Bukhori sedang ayahanda Aishah, Tuan Haji Bukhori mengimamkan solat tarawih di Masjid Taman Rimba Terjun, Pontian. Dalam sekelip mata mereka berjaya membawa Aishah menyeberangi Selat Johor memasuki Singapura tanpa paspot, dan kemudian terus diterbangkan ke Australia sehelai sepinggang. Ini menimbulkan syak dikalangan umat Islam bahawa terdapat konspirasi terancang untuk menculik dan membawa Aishah Bukhori, macam mana seorang rakyat Malaysia beragama Islam boleh dibawa lari tanpa sebarang paspot?

Cuma bezanya pada masa itu, PAS menjadi juara kompang kampung mencanang kes murtadnya Aishah Bukhori. Teman yang menjadi peguam kes tersebut diarak kehulu kehilir berceramah diatas pentas PAS menceritakan kisah murtad Aishah Bukhori. Puluhan ribu poster ditampal oleh para mujahidin dan bakal syuhada PAS, atas pokok, tiang letrik, bus-stop dan macam-macam tempat. Ada penceramah PAS yang mengambil kesempatan menumpang semangkuk pentas bersama teman. Kalau tengok ceramah dema yop lagi ganas dan brutal dari teman. Siap rimbok meja, air liur bersepai-sepai terhambur dengan maki-hamun terhadap kristian, kafir, UMNO dan Kerajaan. Dan tak lupa derma jihad juga dikutip konon untuk perjuangan jihad menentang murtad. Mana pergi duit derma jihad tu jangan tanya teman yop; walaupun teman tengok ada antara mereka yang boleh bertukar kereta beli rumah hasil jual kaset ceramah teman!

Tapi hari ini, kaum yang rimbok meja bersembur airliur berjihad menentang murtad tu yop dah tukar qiblat. Hari ni dema rimbok meja marah kalau ada orang ganggu gereja yang nak murtadkan umat Islam. Pejuang tulin saperti Dr. Hasan Ali yang ikhlas mahu mencegah gejala murtad mereka tuduh sebagai agen UMNO yang dibayar oleh oleh PM untuk merosakkan ukhwah dan perpaduan PAS dengan biaDAP dan para kafir harbi la'natullah. Sampai tugas Dr. Hasan Ali sebagai Exco Agama dema nak hijack yop, dema nak JAIS jumpa dema terus tanpa melalui Dr. Hasan Ali, Exco yang jaga JAIS! Malah kaum Anwarinas ni siap nak pecat Dr. Hasan Ali lagi yop. Dulu dema maki-hamun UMNO kerana kononnya membiarkan gejala murtad, hari ini dema maki-hamun UMNO konon membayar Dr. Hasan Ali untuk mencegah murtad! Tak ke gila punya kerja namanya ni yop. Yang konsisten dalam perangai itu ialah maki-hamun! Yang penting kot mana pun UMNO dan PM mesti dimaki-hamun. Rasanya kaum Anwarinas ni kalau tak maki-hamun UMNO dan PM sehari dema boleh kena demam kura yop!

Anonymous,  August 13, 2011 at 3:49 PM  

org yg sama!!!

pasni bagi la tanah masjid kat kapir wat gereja plak.. sbb tanah masjid xelok buat kat bandar.., sesuai buat kat kg jer.. kata kapir2 harbi.. Parti Ahli sangap pun dgn sebulat suara bersetuju!! demi sesuap nasi mereka!!

Anonymous,  August 13, 2011 at 8:33 PM  

Hai mamat umno....melencong jauh kamu dr isu ni...mufti perlis dah bagi fatwa dan ramai lagi yg dah rujuk pada hadith...kamu dok lencong ke lain....tahu tak kamu umno lah yg menjayakan Aishah bukhari di larikan....report dah dibuat banyak kali, dik kerana kepentingan politik nak harun umno tu mereka diam saja membisu, termasuk lah mufti2 umno tu...ye la islam tu lebih hebat martabatnya dengan orang macam kamu dan zahid hamidi....komen ikut suka hati je....umat sekarang ni pandai bab hukum jadi jangan lah nak perbodohkan lagi orang yang lebih arif dr. kamu.

Anonymous,  August 13, 2011 at 9:15 PM  

Apa yang dok melalut tu, tak paham-paham lagi kaum cap ayam ni...inilah hal agama mu tanya tukang gunting...masjid tak mau pi...berkitabkan Utusan kan dah biul

Anonymous,  August 14, 2011 at 1:42 PM  

Surau masjid tak pernah pergi,bukak kitab,kuliah jauh sekali.Baca Quran tapi setakat baca tapi tak fahaam . Kuliah hadith jauh sekali.Yang dia baca kitab umno utusan meloya dan berita hairan dan peti puaka kat rumah tu. Tu sebab cakap melalut tak tentu pasal,itulah hasil didikan umno. Melayu bangang ,umno menang !

Blog list