Rakan WARTAMAYA

Tuesday, January 11, 2011

Melayu sopan santun? ... Piraaahhhh !


Pagi ni semua orang pun sibuk gi kerja ..

Aku biasa la .. jalan dah la sesak ... Manusia sibuk dengan bunyi kan hon,
Pantang ada pemandu yang buat silap, sibuk lah bunyi hon ..
Aku tak kisah la semua tu .. Tapi yang penting, aku tak menyusahkan orang lain.

Dalam kesesakan, tiba-tiba kereta depan, menekan brek cara mengejut. Aku yang asyik memerhatikan lampu brek keta depan, terus saja tekan brek. Sempat .. Alhamdulillah !

Alahai ... Motor dari belakang keta aku plak tak sempat dan hentam keta aku.
Kuat gak bunyi nye ..
Kereta aku masih dalam keadaan berhenti dan motor yang melanggar aku tu, lalu di tepi.
Aku pun buka cermin dengan harapan, dengar lah sebarang kata-kata dari dia.

Hancuss ... !!!
Minta maaf pun tidak .. pandang aku dengan gaya macam sial.
Yang pasti kereta aku kena gesel oleh tayar motor dia dan tinggalkan bekas calar yang panjang serta cat nya terkopek.

Yang langgar aku tu, orang Melayu.
Tu pasal bila orang berkata Melayu tu sopan-santun ..
Aku jawab "Lanchow"
Jangan cerita bangsa tu baik, bangsa ni teruk atau bangsa tu teruk, bangsa ni baik.
Semua pun sama jerk .... Ada yang baik dan ada yang macam sial.
Tak der bezanya ...

Pemandu Malaysia kena rajin-rajinkan diri berkunjung ke Thailand, Indonesia mahupun India.
Negara yang kita ingat teruk sangat tu ... 100 kali ganda lebih baik perangai pemandunya.
Tak caya .. gi berkunjung ke sana. Jangan jadi katak bawah tempurung.
Jangan sombong dengan perangai bangkai !

Share/Bookmark

4 comments:

otaklunyai January 11, 2011 at 8:06 AM  

Kalau sopan santun tak da la rampas yang terang-terang hak orang lain. Pulak tu orang yang beria-ria suruh rakyat bersopan-santun boleh pulak setuju dengan si perampas. Bukan sekali, bukan seorang yang buat camtu... sopan kepala bana hapa... peluk betina sana-sini, itu sopan-santun melayu ke? Pukul orang sana-sini itu sopan-santun melayu ke, biar rakyat kena belasah walaupun ada kuasa untuk menghentikan, itu sopan-santun ke?. Itu bukan sopan-santun bro itu jaga TEMBOLOK namanya. Betullah bro... sopan-santun POOOOOORAHHHHH!!!!

Anonymous,  January 11, 2011 at 8:36 AM  

Melayu tu indah khabar dari rupa. Walaupun aku Melayu, aku malu dengan perangai orang Melayu sendiri.

Cakap tak serupa bikin

Anonymous,  January 11, 2011 at 9:23 AM  

sokong sokong...melayu baik ada melayu tak guna pun banyak...aku ni nak hantar repair tv konon nak antar kedai melayu penyudah dengan tv tv aku tah ke mana pergi nasib baik aku melayu baik hati..

mosabit January 11, 2011 at 1:12 PM  

apa lah korang nak heran..??
pasal dia melayu lah jadi macam tu..

kadang kadang orang kapir pun pelik..
pasal perangai melayu ni telah mengalahkan perangai mereka...

cuba korang lihat sekeliling..
apa yg melayu termasuk pemimpinnya buat yg telah mengalahkan perangai kapir atau yahudi tu....?...

dedah aurat..
pemimpin didenda pasal suka suka kawin dengan artis..
skandal pemimpin..
buang bayi..
menagih dadah..
menagih dada..
sex bebas..
rogol amah indon..
bunuh pakai C4..
raba raba bontot minah hotel..
lulus judi bola..
main judi..
rasuah...
banyakkkkkkkkk lagilah..
last last ..surat kabo melayu paparkan keputusan no ekor dan toto....

kalau melayu tu islam ..
aku rasa perangai mereka elok elok belaka.....

Blog list