Rakan WARTAMAYA

Friday, August 3, 2012

Rombongan ke Chow Kit

Owg Sabah mai sini ramai2 wat apa?
Sabah tak der keje atau Filipina yang melambak?
Bukan ke Sabah di bawah BN? .. tentu mewah. Apesal mai sini?
Sapa yang mewah?
Hahah ...

Kemboja bertabur, Aceh usah cerita la ..... dah ada IC?
Nanti cucu cicit bertanya .. pandai pandai la korang jawab.
Salahkan PR sebab diorang leh bagi IC pada warga asing
PR yang jemput warga asing mai sini kasi penuh negara ..
Kalau cucu bodoh .. bleh terima alasan tu
Cuma cucu kepada atok nenek yang bingai a.. mudah la caya

Dulu kita bangga rombongan gi Chowkit
Syarat Rombongan cik bedah, rombongan skolah, mesti gi Chow Kit ..
Balik kampung  .. Sebulan cerita tak abis ..
Sekarang Bangla, Aceh balik kampung yg galak cerita ttg Chowkit ..
Anak tempatan tak tau pun Chowkit di mana sbb tak gi rombongan ke sana dah ..
Semua dah penuh dengan orang asing ..
Nak gi pun takut .. ngeri.
Yang niaga, yang bersidai, yang bersiar siar ramai Alien dari org tempatan ..

Cer guna otak utk pikir ..
Sampai bila nak cam ni?
Sampai tua kerepot, sampai tua nak mampos baru nak sedar?

Tu jam dah lambat bang oiii ..
Cucu cicit dah kutuk atok nenek berbakol bakol

Slamat dtg Kemboja, Myanmar, ACeh, Bangla, Pakistan, Nigeria
Msia ur second home ..
Hahaha ... Bingai tak abeh .. !
Share/Bookmark

15 comments:

Kaki Sembang August 3, 2012 at 5:59 AM  

kerana politk semua tergadai..kadang2 kalau fikir mau darah tinggi laa ambe..x pun kena sakit jantung...admin tlg promote sekali blog ambe..budak baru..www.kakisembang.com

Anonymous,  August 3, 2012 at 8:02 AM  

Bodoh bangang.. ko pertikaikan sabah datang semenajung buat apa bodoh bukan kah kita org Malaysia Sial..

habis kelantan tu mcm mana bodoh ramai je org Kelantan kat mana2 ceruk negeri.

aku jugak pengundi PKR di sabah tapi aku terkilan dengan perenggan entri ko bodoh.

kami ramai berhijrah keluar dari Sabah sbb majikan kami bagi gaji kecik lah bangang.

majoritinya di bawah org cina. cina ni di mana pun dorg kaut.. realitinya baik cina BN dan CINA PR sama je bingai dorg ni.

aku undi PKR sbb isu ni lah.. tapi sekali ko main sentimen begitu aku rasa mmg betul lah org sabah cakap yang org semenanjung ni jahat2 orgnya.

Anonymous,  August 3, 2012 at 8:14 AM  

kalau tak bingai bukannya umnu

opisboi August 3, 2012 at 2:39 PM  

bila ungka & baboon di pilih jadi ketua

Putra IJ80 August 3, 2012 at 11:33 PM  

Dulu zaman Osman Botak.,Mat Trompet.,Omar mata Merah dan ada dua tiga lagi yg x kurg.gah...

Jgn ckp siapa berani angkat Muka.,kat Chow kit..sampai lah ke generasi kedua mereka Mat Brus.,Daud,cicago.Latif Gajah.

Skg. kita ank tempatan waris dari mereka jgn nk angkat muka.,letak kereta di hadapan gerai pun cuma cuma kena halau.dek pendatang Acheh,Indon malah Mat Bangla,Myanmar.silap silap cermin kena pecah.

Semue nie siapa yg.salah?

Klu bukan Puak Amneo yg.bagi IC dan hak bagi mereka sbagai rakyat yg.sah.

Kita sudah bnyk belajar dari sejarah.

Pun masih ramai yg.x sedar dan x mau berubah..di tipu x sudah sudah.

Jgn margh.,

Kaki Sembang August 4, 2012 at 3:57 AM  

Salam Bro Wartamaya..mohon listkan blog ambe..www.kakisembang..kami bersama ulama..menggunakan medium muda, budak baru..org muda geng kite..

Anonymous,  August 4, 2012 at 10:07 AM  

Salam Wartamaya..

Suatu ketika dulu ketika berkursus BTN di Teluk Burau, Langkawi peserta-peserta kursus bersemangat menyanyi patriotik dengan lagu 'Anak Kecil Main Api' dan fasilitator BTN menyatakan tanah nenek moyang kita tidak akan jatuh ketangan bangsa asing tetapi Teluk Burau dah jadi resort....dan sekarang bukan lagi tanah moyang, kewarganegaraan pun diambil orang asing. Anak cucu cicit kita akan bersaing dalam pasaran kerja untuk mencari sesuap nasi. Kutuk dan menyumpah berbakul-bakul tak berguna lagi kalau kita tidak UBAH dari sekarang. JOM UBAH.

buatbest August 5, 2012 at 11:07 PM  

macam-macam bangsa lah nanti di Malaysia nie..

aduyaii~

Kaki Sembang August 6, 2012 at 12:21 AM  

Tuan , Harap tuan untuk listkan blog ambe..blog baru www.kakisembang.com

Anonymous,  August 7, 2012 at 3:40 PM  

Sial.. ko tak berani nak paparkan komen aku kan.. perjuangan kepala otak hang arr kalau kebenaran ko tak berani nak paparkan apa yang aku komen..

lu mmg pondan lah bro

SABAH itu MALAYSIA.

SUKA HATI KAMI MAU MASUK MANA SAJA.

SEDANGKAN KELANTAN ADA DI MANA KAN.. PASAL KO TAK BISING ?

Anonymous,  August 8, 2012 at 3:56 PM  

salam bro buat la entri baru cepat ,aku dah melugai tengok muka mamat kat bawah tu lelama .harap dapat kerjasama dari pihak admin kekeke

wartamaya August 12, 2012 at 12:13 AM  

Bahasa umngok tpi mengaku pR

wartamaya August 12, 2012 at 12:15 AM  

Kaki sembang,
sudah di paparkan di sebelah kiri.
Tq

Anonymous,  August 26, 2012 at 12:46 AM  

jangan buta sejarah oo.klu u bilang tentang bkn rumpun bangsa melayu sya blh terima ur idea.tepi klu u maksudkan orng filipina itu adakah suluk bajau,u harus belajar tawarikh tentang suku kaum ini.suluk bajau adalah rumpun bangsa melayu penghuni terawal di kepulauan nusantara.justeru itu klu u pegi indonesia pegi filipin atau u di malaysia anda akan jumpa suku ini.nah apa tah lg borneo memangnya tempat nenek moyang mereka.malah u tak tau sejarahkah?kerajaan melayu d bormeo dahulu kerajaan kadazan dusunkah@suluk?jadi siapa penerintah oan siapa rakyatnya?di sabah ni jangan mainkan sentimen kaum oo.bahaya..terima hakikat bahawasanya sejarah membuktikan sukubajau suluk adalah adalah sebahagian rumpu bangsa melayu yng bkn berasal dr indocina ttp memangnya di kepulauan nusantara.

Anonymous,  August 28, 2012 at 1:39 AM  

Kurang faham macam mana orang asing ni boleh berniaga dan menguasai kawasan Chow Kit.Waktu larut malam begitu banyak warong urut.Apa DBKL buat? Bukan sekadar kawasan Chow Kit malah sepanjang Jalan Tg.Abd.Rahman perniagaan dimonopoli oleh orang asing.Siapa punya angkara ni yang beri depa Mykad dan lesen berniaga?

Blog list