Rakan WARTAMAYA

Wednesday, January 25, 2012

Terima kaseh Bob

Samseng geduak Jalan Kebun

Hari ni gua sempat melawat kawan-kawan berbangsa India di kawasan gua duduk ni. Gua lepak bagus dengan diorang. Tak kira bangsa. Gua mentaliti 1Malaysia original. Sebelum ada slogan 1Malaysia, gua dah hidup 1Malaysia dengan bangsa lain.

Lepak sambil pekena teh tarik, Mani atau nama penuhnya Maniam, sempat bercerita tentang insiden serangan Samseng bodoh kat Jalan Kebun baru baru ni. Perkembangan yang lebih baik dari sebelumnya. Rakyat dah muntah dengan perangai umporno@pekuda yang cam tu.

Kalau lah pada hari tu, tindak-balas dilakukan oleh Hindraf atau SAMM, nkorang bleh agak apa yang bakal berlaku. Ni semua taktik bodoh yang diulang. Kalu cerita ombak rindu di ulang berpuluh kali, aku rasa, dialog Aaron Aziz pun nkorang leh hafal satu persatu, jadi apa bezanya provokasi bodoh yang diulang-tayang leh puah umporno ni? Kacang la beb ... 

Apa pun .. gua ucapkan terima kaseh pada Bob@Razali yang menjadi dalang provokasi malam tu. Kerna dengan gelagat dia yang sudah dirakam dan diedarkan ke seluruh internet, dah cukup wat semua orang rasa bosan. Terutama bangsa India dan Cina. Nak muntah dan Syabas umporno dan pekuda.

Aman yang kita rasakan sekarang, sebenarnya kerana mentaliti ketamaddunan kebanyakan  dari kita yang hormat undang-undang untuk hidup masyarakat majmuk. Kalau kebanyakan rakyat kat Malaysia ni fikiran cam Bob@Razali tu, aku tak tau apa nak jadi. Perang tiap hari la.

Dari biarkan spesis seperti ini berkembang biak, kita tutup je buku umporno dan bina suasana hidup baru.Kalu tiada tangan kat belakang spesis samseng geduak tu, negara kita boleh jadi lebih aman dari sekarang. Lu wat salah, lu kena. Kalau dah semua takut, negara kita takkan ada insiden yang memalukan kepada bangsa terutama Melayu. 

Bila ada puak puak yang dapat keistimewaan seperti pelesit Jalan Kebun ni, maka ni la jadinya.Tak yah cerita pasai 1Malaysia kalau cakap tak serupa bikin. Boss cakap lain, balaci cerita lain.

Lagi ramai orang cam Bob ni, lagi cepat diorang bungkus. Syabas !
Ikhlas 1Malaysia atau retorik? ... Ni lagi satu bentuk 'ikhlas' dalam membantu ..


Share/Bookmark

20 comments:

Anonymous,  January 25, 2012 at 3:17 PM  

terima kasih bob kerana anda telah membuatkan rakyat makin tidak mempercayai bn lagi....makin kerap pekara begini di ulang makin ramai rakyat yang akan menolak umno nanti,so sebelum melakukan sesuatu berfikirlan dahulu,kerana apa yang kita buat kita sendiri yang akan dapat hasilnya,jika kita melakukan perkara yang baik kita akan dapat hasil yang baik,jika tidak kita sendiri yang menanggung rugi

mangchikla January 25, 2012 at 3:52 PM  

Setujuu!!!! maner butang 'Like' ni? Isk masih takde lagi.. hmmm potong gaji RM 1, token wakakakakaka

Anonymous,  January 25, 2012 at 4:16 PM  

bob aku nak jadi pengikut ko...gile babi punye berani...ko mmg memperjuangkan nasib melayu...kan bagus kalau aku x de otak macam ko...hidup susah tapi masih nak sokong orang yang menindas ko...ko mmg pejuang yang x de otak...time kasih bob buat aku sedar...ramai lagi org melayu bangang...kene tindas tapi masih sokong penindas...time kasih bob..

Anonymous,  January 25, 2012 at 4:31 PM  

takut siot aku tengok muka dia lama2 kekeke

Anonymous,  January 25, 2012 at 4:32 PM  

macam beruang la siot muke die...pantat punye manusia nie...ramai punye berani..aku agak kalau sorang2...konek die pon masuk ke dalam..provokator umnppppp

Anonymous,  January 25, 2012 at 4:42 PM  

ya btol ya btol aku setuju bro wakakaka ...masyuk brani ar bro ,cuba p palestin tengok ...

Anonymous,  January 25, 2012 at 4:47 PM  

bro x payah pegi palestin...jauh sangat..ada brani g pattani...bawak semangat si sial nie semua...kononnya islam sangat...alasan ape celaka lagi...islam sama..melayu sama..ape lagi??org pattani bkn umno??

opisboi January 25, 2012 at 5:29 PM  

TQ BOBaboon kerana trus menunjukkan keBaboonan kau & rakan 2 kalau pr menang pru 13 aku nak cadang pada pm kasi kau pingat PJK(pingat jaksa keBABOONan) lagi satu tahniah kepada pembela2 baboon truskan pejuangan murni kau tu..selamat jadi pembangkang kat selangor.

Anonymous,  January 25, 2012 at 5:37 PM  

Dah lah muka burok...perangai macam beruk...badan gemok...pasti bau busuk...eeeyek.

Cenangau January 25, 2012 at 7:22 PM  

Tapi, kesian Bob, pemimpin dia sendiri pun tak iktiraf tindakan 'jihad' dia tu... Hahaha...

Anonymous,  January 25, 2012 at 7:23 PM  

Tengok muka macam senang di perbodohkan budak ni. Macam tak cukup ilmu. Kesian

Anonymous,  January 25, 2012 at 8:03 PM  

salam BOB dan salam semua kekawan, kasian si BOB ini dia orang tidak mengargai langsung perjuangan dia. simpatilah sikit .. dah lah macam badak . u all boleh agak tak seluar jean yang BOB pakai hari itu saiz berapa ? agak2 bila kali terakhir dia basuh agaknya. kawan aku ada juga badan macam badak si BOB ini, u all tahu tak ? orang macam BOB ini memang pengotor, badan dia busok macam bau sampah, lepas tu kalau tidor dengkor dia mangalahkan dengkor beruang. tapi memang pun muka BOB itu macam muka BABI . piirrah BOB dan samseng jalan kebun. iklas aku cakap u all macam puki emak engkorang. macam cibai samseng konon...

Anonymous,  January 25, 2012 at 8:42 PM  

muka bulat mcm mangkuk hayun ada ati nak jadi abg long mcm aron aziz....

mangchikla January 25, 2012 at 9:24 PM  

Baru terperasan. Perkasa ada bagi komen ke isu ni ?

Anonymous,  January 25, 2012 at 9:47 PM  

Orang ada berkata biar muka tak cantik tapi perangai kena cantik, baru semua nampak cantik. Tapi kalau muka dah tak cantik, perangai lagi tak cantik, apa yang perlu kita panggil orang macam ni......anak haramjadah. Walau macamana pun terima kasih kat kau bob ayam sebab perangai kau orang dah bertambah-tambah meluat dan loya dengan sikap korang yang tak bertamadun.

anti bob,  January 25, 2012 at 10:57 PM  

Bob kg aku gila babi serupa dia...

Anonymous,  January 26, 2012 at 1:36 AM  

Bob lu tau tak spesis lu ni ada kat kg pandan (c9) muka dan perangai sama je bila ramai, ari tu yg buat kecoh kat masjid hidayah tuuu, paNama tah jepun jepun org kata nordin jepun, spesis thick skin mcm lu berdua ni pergi buat plastic surgery pun tak jalan, pasal perangai tu kat mana pun org kenal,,,,bangsattttttttt

Anonymous,  January 26, 2012 at 7:49 AM  

saudaraku..
masanya sudah tiba..adakah kita semua disini bersedia untuk berhadapan dengan lahanat mcm nie jika PR menang PRU nanti?..

Anonymous,  January 26, 2012 at 12:45 PM  

Dizaman 60an hingga hujung 80an kalau ada kes menyamun, merompak, kaki pukul, kaki samseng dilakukan olih bangsa Cina dan India. Mulai tahun 90an perkara ini telah berubah diambil alih bangsa ku sendiri atas didikan UMNO. Kaki samseng,kaki pukul, kaki samun, merompak, kaki dadah, buang anak, mat rempit, kaki rasuah, membunuh dilakukan olih bangsa melayu. Hilang sikap budi bahasa sopan santun budaya melayu disebabkan pemimpin UMNO yang gila kuasa dan kemewahan

Anonymous,  January 27, 2012 at 12:25 AM  

kesian kau bob, dah lah buruk jahat pulok tu.memang sesuai dlm umno.tindakan kau tempoh hari serupe mcm israel.kami org Islam benci israel bobbb.muke mcm kau ni aku tak takut langsung.muke mcm kaulah aku pernah tampar dan tak melawan.lebih ramai org mcm kau dlm umno makin cepat la bungkus.kesian kau...

Blog list