Rakan WARTAMAYA

Thursday, April 14, 2011

RPK suruh belajar bahasa plak ...

Sebab itulah, suruh belajar tak mahu belajar
Sebab itulah, suruh belajar tak mahu belajar. Nak sekolah Tamil, nak sekolah Mandarin, nak Bahasa Melayu, nak Bahasa Kebangsaan, nak Bahasa Malaysia, nak Bahasa Baku. Akkirnya, Mat Salleh macam saya juga yang terpaksa ajar semua orang bahasa yang betul.

Masa saya kecil dahulu ada sekolah dewasa. Ini ialah sekolah untuk orang yang dah tua tapi masih bodoh sedikit kerana tak bersekolah masa mereka muda dahulu. Mungkin kerajaan perlu wujudkan semula kelas dewasa ini. Kalau tidak maka ramai rakyat Malaysia akan terus bodoh sombong.[ lagi ]
--------------------------------
"Akkirnya, Mat Salleh macam saya juga yang terpaksa ajar semua orang bahasa yang betul. ..." Wakakak !!!
Errrr ... cikgu ... ! Saya nak belajar membelit .. boleh tak?
Duit yuran tu nanti boleh buat bayar sewa .. wakaka !!!
Wakakakak !!!!

Share/Bookmark

5 comments:

Anonymous,  April 14, 2011 at 9:33 PM  

Lain kali kalau spesis Raja gopal ni kena hati hati sikit.

paloibinmulau April 15, 2011 at 12:15 AM  

wak...baca dulu statement RPK dgn paper singapore tu. dan baca balik tulisan2 lama dia lepas dia buat SD dulu. saya ada komen dlm blog edyes kt pasal rpk dgn tv3 ni. urang putih cakap amno gain nothing from this wakakakaaa. org ada akal mcm kita tak akan termakan dgn dakyah tv3suku wakakakaa

Putra IJ80 April 15, 2011 at 1:57 AM  

Sebenar nya rancangan pendedahan RPK di buat utk PRU13,

Jangka nya selepas PRN Sarawak ini dan BN menang bergaya,mereka akan adakan PRU ke13, ketika itu isu RPK ini akan di tayangkan setiap saat.,

Memandangkan keadaan di Sarawak begitu genting buat BN., ia di percepatkan.,.

Pun begitu ia tidak memberikesan kepada rakyat Sarawak yg.sudah bertekat utuk berubah.

Mereka merancang ,Allah lagi bijak perancangan nya.

HatiRakyatYgTerluka,  April 15, 2011 at 3:50 PM  

RajaPutarKata telah berkata-kata,
Diwaktu PRN Sarawak telah tiba,
Nak suruh orang dengar cakap dia,
tapi seorang pun tak nak percaya..

Blog list