Rakan WARTAMAYA

Saturday, April 2, 2011

Kalau setakat naik minyak, kita tak perlu pemimpin yang bijak



Berlegar lagi hari ini. Mencari rakan-rakan yang lepak di kedai kopi.
Semuanya bercerita tentang kenaikan RON97. Meja yang bergoyang menyebabkan air digelas bergoncang. Semuanya kerana meja dihentak berkali kali. Menyampah sungguh.

Nilai kenaikan RM0.20 seliter itu sudah cukup banyak. Malah kenaikan berkali kali menyebabkan bertambah benci. Rantai kenaikan harga barangan lain juga turut naik. Pemimpin tak pikir semua itu. Semuanya asyik dengan usaha kembung tembolok sendiri. Tanggung jawab mereka besarkan anak bini dan keluarga dengan wang haram. Duduk terkangkang membuntang.

Kalau dulu kenaikan harga minyak akan menjemput ramai pelanggan stesyen minyak beratur sebelum tibanya detik 12 malam. Nampaknya malam tadi lengang. Tidak seperti kebiasaan. Seperti nya sudah biasa berlaku. Kita dah muak. Ntah berapa kali naik .. turun nya hanya sekali waktu Pak Lah memerintah. Pergi mampuih . .. Darah membuak, benci teramat.

Tolak ideologi BARANG NAIK .. tolak pemimpin yang tak pikir masalah rakyat.
Kalau setakat naik minyak, kita tak perlu pemimpin. Kalau letak tunggul di singgah sana, keputusan pun lebih kurang. Mungkin lebih baik. Kerana tunggul, tidak belasah duit rakyat, tapi mereka ada.

Ubah sekarang ..
Ubah selama-lamanya ...



Share/Bookmark

3 comments:

Anonymous,  April 2, 2011 at 3:15 PM  

Cubalah buat statement cam ni, minyak roN 97 akan naik 20 sen kepada 2.70 sen dari harga asal 2.50. Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan negeri-negeri yang di perintah oleh pakatan rakyat. Aku nak jugak tengok balaci2 UMGNOK ni isi minyak kat mana? Kalau statement cam tu... Ini tidak masa piliharaya kecil puak tu boleh cabar kerajaan PR turun kan harga minyak. Apa ra...

Anonymous,  April 2, 2011 at 3:28 PM  

Kenaikan itu walaubagaiman pun tidak melibatkan negeri-negeri yang diperintah oleh PR. Buatlah statement camni kan bagus... ini tak dah naikkan harga cabar pulak kerajaan negeri PR turun kan harga minyak... Apa ra..

azmie,  April 2, 2011 at 4:19 PM  

hangpa nak kata apa pun, lantak. aku tetap betrima kasih pd kera jaan umporno. sbb walopun rega minyak naik, umporno bg tengok pilem blue free. yg penting barang aku pun naik. mn ada kera jaan dlm donnia ni wat lagu tu, zionis israel pun tak bg. trima kaseyyy umporno.

Blog list