Rakan WARTAMAYA

Friday, February 4, 2011

Samseng upahan Mubarak



Dengan berupahkan beberapa Euro, golongan miskin yang kerja mereka bermusim, mengambil bahagian dalam pergaduhan sepanjang jalan di Cairo, memihak kepada Presiden Mesir Hosni Mubarak. Samseng- samseng itu menyerang menggunakan batang besi, pisau dan kayu, diupah oleh pihak berkepentingan di dalam regim, termasuk anggota parti politik, anggota keselamatan dan ahli perniagaan kaya yang mempunyai kontrak dengan kerajaan.[ lagi ]
Share/Bookmark

2 comments:

Anonymous,  February 4, 2011 at 6:33 PM  

Amerika tiada pilihan lain kecuali bersetuju untuk memaksa Firaun mesir itu meletakkan jawatan dengan segera kerana ekonomi Mesir akan lumpur kerana industri utama negara itu adalah Pelancungan, Pertanian dan Terusan Suez.

Kalau pergolakan berterusan harga minyak akan naik kerana kapal kapal minyak melalui Terusan itu serta, kos kapal untuk berpusing adalah lebih berbanding dengan laluan sekarang.

Minyak yang sukar untuk dihantar akan melumpuhkan Amerika.

Oleh kerana itu, Obama terpaksa selesaikan masalah ini secepat mungkin. Namun rakyat Mesir harus berhati-hati dengan AMerika kerana pastinya kroni mereka akan menggan tikan tempat Hosni. Itu lebih merosakkan.

Takbir !

Anonymous,  February 5, 2011 at 7:02 AM  

Samseng yang dibayar, perjuangannya tidak tahan lama. Habis upah, berhenti lah berjuang.

Blog list