Rakan WARTAMAYA

Thursday, January 20, 2011

Korup dan bermewah-mewahan


Sebuah bank milik menantu bekas Presiden Tunisia, Materi telah di letak dibawah pemerhatian Bank pusat negara tersebut. Materi memiliki 50% dari modal mula syarikat, RM91.53 juta.

Empayar kekayaan menantu Presiden Tunisia itu meliputi perniagaan berkaitan media, bank, perkapalan, perlancungan, hartanah, pertanian dan syarikat telekomunikasi.

Syarikat miliknnya yang dikenali sebagai Pricesse Holding memiliki sahan di dalam syarikat telekomunikasi Tunisia. Pada November tahun lepas, syarikat ini menyertai Konsortium Qatar Telecom's Kuwaiti untuk membeli 50% saham Orascom Telecom's.

Materi juga pengerusi kepada ENNAKL, syarikat menjual kenderaan yang menjual kereta berjenama Volkswagen, Audi, Seat dan Porche. Syarikat tersebut tersenarai didalam bursa saham Tunis and Casablanca pada tahun lepas.

Syarikat media miliknya termasuk Assabah Newspaper, pengeluar edaran akhbar terbesar di Tunisia dan juga syarikat stesyen radio Ziytouna FM.


Sebelum kejatuhan Presiden Tunisia, dia tidak digemari oleh kebanyakan rakyat Tunisia kerana korupsi dan hidup bermewah-mewahan.

Lebih kurang je ... wakakak !!

Share/Bookmark

0 comments:

Blog list