Rakan WARTAMAYA

Friday, June 25, 2010

Ada lesen jual gula, tapi gula tak ada ... muakakak !!!

Apa la bodoh sangat...
Gula pun susah nak cari ke ...?

Petua nak cari gula adalah, "Dimana ada semut disitu ada gula"
Muakakak !!!

Hari ni cerita gerabak bawak gula dari Penang ke SIngapore terbalik .. SINI
Jadi .. petua terkini, "Dimana ada gerabak terbalik, di situ ada gula" ... hehe he

Ehemm .. sebeno nya aku dah 2 hari cari gula kat kedai seluruh kawasan tempat tinggal. Bini dah bising semacam jer ...

Kat kedai .. tokey berkata,
"Tu hari dia suruh kita amek lesen jual gula. Lesen dah amek, tapi gula terus tak ada ...."
, sambil jarinya tuding ke arah bingkai lesen gula yang ditampai kat dinding.

Aku ingat tak yah bayar gaji mahal mahal la kalau isu gula pun tak leh settle. Buang boreh je. Kalau tak boleh selesai, letak je la jawatan. Takkan itu pun aku nak ajo. Bangang ! ... he he he

AKu? ... aku pun bukan la pandai sangat, Tu pasal aku tak mau jadi menteri. Kalau tau tak pandai .. bagi la pada orang yang pandai .. wakakakak !!!
Share/Bookmark

3 comments:

Serupademo June 26, 2010 at 1:22 AM  

Tok moh : Lesen sudah ada mana gulanya.


Leman :

sat sat tok ...........dalam perjalanan.

Hisyamuddin Che Ali June 26, 2010 at 2:35 PM  

M'sia nih..semua nk jual..tnh lah, lndasan kretapilh..skrg terdedah 'seludup' gula ke Singapura..ini semua gara-gara Najib. yang sentiasa diugut Singapura utk tnjk gmbr Althanthuya..mlg betul ad pm pnkut..(blh parkig kt sini??..

kembara putih June 26, 2010 at 11:28 PM  

Tak tau la apa nak jadi dengan negara 1Malaysia ni, dah nak bankrup kot.

Blog list