Rakan WARTAMAYA

Monday, January 10, 2011

Khalid memang tak cekap .. wakakak !!!


Khalid memang tak cekap ....
Tak lawan dengan anak toyo ...
Anak toyo cekap sapu bersih ... Gunung pun runtuh, tanah pun terang ..
Cekap giler ... memang anak toyo cekap giler ...

Wak .... Rumah yang banyak banyak kat Shah Alam tu dah bayar cukai ke belom?
Wakakakak !!!
----------------------------------------------
Khir sifatkan Menteri Besar cuba tutup kelemahan

SHAH ALAM 9 Jan. - Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo menyifatkan tuduhan kerajaan negeri terhadap bekas Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Ramli Mahmud kononnya menjadi punca pertikaian isu pelantikan SUK baru negeri itu sebagai satu tindakan yang tidak bertanggungjawab.

Beliau berkata, dakwaan kerajaan negeri yang mengatakan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak dimaklumkan oleh Ramli mengenai perkenan Sultan Selangor melantik Mohammed Khusrin Munawi sebagai SUK yang baru itu sebenarnya hanyalah helah untuk menutup ketidakcekapan mereka dalam menjalankan pentadbiran negeri ini.

Katanya, dakwaan itu tidak masuk akal kerana Ramli dalam satu laporan akhbar menyatakan telah menyerahkan lapan senarai nama calon untuk jawatan itu kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah termasuklah kepada Abdul Khalid sendiri sebelum ini.

"Bagaimanapun, saya melihat pertikaian pelantikan Mohammed Khusrin sebagai SUK baru Selangor berpunca daripada sikap tidak ambil berat Menteri Besar (Abdul Khalid) dalam pentadbiran negeri. Bagi saya, Menteri Besar tidak kompeten dan tidak cekap.

"Yang menjadi persoalannya, kenapa Menteri Besar tidak tanya atau berbincang dengan Datuk Ramli mengenai pelantikan SUK, termasuklah senarai calon yang ada terlebih dahulu. Menteri Besar boleh tanya Datuk Ramli dalam mesyuarat Exco atau bila-bila masa yang diperlukannya[ lagi ]
Share/Bookmark

0 comments:

Blog list