Rakan WARTAMAYA

Tuesday, May 25, 2010

Tanah KTMB 271 Hektar Jadi Mangsa Kerakusan Umno-BN


"Kita tidak menolak kerjasama dengan Singapura, tetapi isu ini melibatkan pembangunan dan keuntungan KTMB dan bukan sahaja melibatkan keuntungan syarikat tetapi juga maruah dan kedaulatan negara.

"Itu adalah tanah milik Malaysia dan ada sejarahnya. Kerajaan tidak boleh sebarangan menyerahkan tanah itu kepada negara lain. Saya menganggap perkara ini adalah sangat serius kerana apa yang dilakukan Najib dalam konteks ini sejak kebelakangan ini sebagai satu pengkhianatan kepada negara," kata beliau ketika dihubungi Suara Keadilan.

Menurutnya, sebelum ini Malaysia terpaksa mengalah dengan menggadaikan kedaulatan Pulau Batu Putih kepada Singapura dan terbaru, kehilangan kawasan minyak Blok L dan M di Sabah.

"Penyerahan blok M dan L kepada Brunei dan serah tanah milik KTMB kepada Singapura adalah merupakan satu siri pengkhianatan kepada rakyat. Dalam isu KTMB ini, isu tanah adalah isu kedaulatan negara," tegas beliau.[ lagi ]
Share/Bookmark

5 comments:

Anonymous,  May 26, 2010 at 11:13 AM  

ini musti brahing pekasam akan mengamuk sakan pasal tak dapat komisin tg. pagar......ong...ongggg...ongggkossss

Anonymous,  May 26, 2010 at 3:41 PM  

UMNO adalah golongan barua di malaysia

Anonymous,  May 26, 2010 at 3:42 PM  

apa nak heran dengan tanah di singapura, singapura pun diberi oleh BN dan UMNO

Anonymous,  May 26, 2010 at 3:42 PM  

kalau tak tumbangkan BN, memang UMNO makin menipu rakyat

Anonymous,  May 26, 2010 at 9:12 PM  

rakyat malaysia dan NGO2 perlu buat bantahan besar-besaran nih, setakat kat dalam blog masuk telinga kanan keluar telinga kiri jawabnya

Blog list