Rakan WARTAMAYA

Friday, October 23, 2009

PRK Batu : BN ada berani?


Kalau Tian Chua dijatuhkan hukuman dan title nya di tarik .. aku paling suka. Sebab pada aku Tian Chua tu lebih sesuai jadi aktivis. Perjuangan dan keberaniannya memang aku salute. Tambah-tambah lagi dengan tubuh kurus kering tapi tahan kena belasah tiap tiap hari buat orang rasa pelik.

Kata Tian Chua, dia akan buat rayuan. Bila saksi tarak .. consider benda tu fitnah. Itu yang dikatakan di dalam Awani semalam. Malahan lagi, dia di tumbuk. Tak tau la dia ditumbuk dulu, atau dia gigit dulu, itu aku tak cek la pulak.

Yang pentingnya, kalau berlaku pilihanraya kecil di Parlimen Batu ... aku tepuk tangan. Rasanya BN pun kena pikir dua kali. Kalau ditakdirkan PR menang di Parlimen batu, Peristiwa manis di Bagan Pinang akan luput sama. Terus tutup cerita ..

Cuba tengok keputusan PRU 12 yang lepas ...

P115 BATU
Jumlah Pengundi: 70,544
Peratusan Kaum: M: 44.27% C: 40.77% I: 14.33% L: 0.63%
1. Chua Tian Chang (PKR) (29,785)
2. Lim Si Pin (BN) (20,330)

Majoriti: 9,455
Jumlah undi: 50,729
Peratus mengundi: 71.91%
Undi rosak: 614
Penyandang: Ng Lip Yong @ Ng Lip Sat (BN)
(Majoriti: 11,517 undi)
Kita tunggu keputusan rayuan .. Lu orang ingat BN ada berani ka?
Tambah tambah lagi kes TBH tak settle lagi ..
Huaaaaa ..... !

Politik kat Malaysia dah macam durian ..Tak der musim lagi dah .. sepanjang tahun ada durian.
Share/Bookmark

2 comments:

Anonymous,  October 23, 2009 at 6:41 PM  

Tumbangkan UBN PRU13, kerja lebih kuat!!!

Anonymous,  October 24, 2009 at 12:18 AM  

mohon tian chua jangan buat rayuan.biar satu lagi pilihanraya dan ajar BN yang angkuh...

Blog list