Rakan WARTAMAYA

Thursday, October 29, 2009

Betul ke isu UG dah selesai ?



Hah .. dah tau jawapan Presiden PAS malam tadi? Puas hati? Beri pendapat.

Aku bagi klu sikit.

Sebenarnya isu UG ni tak timbul selepas pendedahan pertemuan yang berlaku dulu, tapi ia di katakan berlarutan selepas itu, kerana ......

  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu terjojol-jojol muka pi jumpa media arus perdana, cerita pasal tak rasa puas hati antara parti PR sendiri. Sedangkan mereka ada saluran media mereka sendiri.
  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu mengeluarkan isu isu kontroversi terutama berkaitan kaum, di waktu pilihanraya.
  • Mangkuk hayun yang dipilih sebagai pemimpin parti itu buat itu dan ini ... (opppsss)
Kata hadi "Isu Kerajaan Perpaduan ditutup sepenuhnya dan tidak akan berbangkit lagi."

Dia tak sebut tentang kepastian tentang UG dah selesai dan apa langkah langkah untuk mengelak perkara itu berulang. Atau aku sendiri tak baca berita. Apa pendapat nkorang?
Share/Bookmark

15 comments:

Anonymous,  October 29, 2009 at 10:34 AM  

aku rasa hg memang manusia bodoh yg angkuh kurang ajar dan beradab
aku rasa penulis ini adalah dajai umno menyamar jadi org pas.
org pas tak ckp macam hg
hg adalah manusia yg banggang sombong umno
yg dukeluakan dari lubang burid iblis laknatullah

Anonymous,  October 29, 2009 at 12:28 PM  

Salam.

Masih ada ramai ahli2/penyokong2 PAS/PR yang tak puas hati dgn keputusan yg dibuat. Ada yg mengaku ahli PAS, tapi terang2 memperlekehkan keputusan yg diumumkan oleh TGHH - walhal keputusan tersebut adalah keputusan jemaah, keputusan JK Pusat PAS! Maknanya mereka tak setuju (dan menentang?) keputusan yg di buat oleh semua ahli JK Pusat PAS termasuk pemimipin2 spt Mahfuz OMar, Dr Zulkifli Ahmad, DS Nizar, Salahuddin Ayub, juga TGNA yg hadir...
Kalau gitu dgn keputusan siapa patut kita terima?
Kadang2 saya terfikir, blogger2 yg mengaku ahli PAS, memblog dgn tanggungjawab sbg ahli PAS yg prihatin, atau memblog ikut kehendak & perasaan hatinya kerana bolg alam maya ini kan bebas, sapa2 saja boleh mengeluarkan pendapatnya (tanpa rasa tanggungjawab akan akibat drpd tulisannya!?).

Wallahu 'alam.

SS, Semenyih.

Anonymous,  October 29, 2009 at 1:27 PM  

agak2 bro nak hj hadi buat ape?
cube cite..

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:40 PM  

Kenapa takut EGM kalau tak bersalah? kalau buat seminar, nampaknya usaha Pro UG dan pakar motivasi berjaya!!!

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:43 PM  

Sendiri tertuduh, sendiri pendakwa, sendiri hakim, sendiri juri, sendiri dapati tidak bersalah, biasalah!!!

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:43 PM  

Presiden MCA bukan islam pun tak takut EGM...

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:45 PM  

Kalau bergiat dalam pas tanpa kepentingan pangkat dan jawatan, kenapa takut EGM... kita ikhlas

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:46 PM  

Semua bersalah Aziz Bari, TGNA, bloggers, tapi diri sendiri tak bersalah!!! kerja mudah jadi pemimpin ialah mempersalahkan orang lain..

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:57 PM  

Cara jawapan Hadi menunjukkan Kerajaan perpaduan akan berjalan sekiranya Muhyidin menjadi PM, sebab alasan berhenti kerana paklah turun dan najib naik....

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:57 PM  

Untuk menang PRU13 kena singkir kumpulan UG....

Anonymous,  October 29, 2009 at 2:59 PM  

Pemimpin UG dah jadi macam anak emas presiden, ahli dan bolggers yang bertungkus lumus menaikkan pas dah jadi macam anak tiri, UMNO bini muda pemimpin UG...

wartamaya October 29, 2009 at 4:10 PM  

Anonymous 2009 10:34 AM,

Kalau kau boleh kelaskan aku iblis, esok aku sujud kat hang. Hang Lebih power dari Tuhan. Piraah mamat .

wartamaya October 29, 2009 at 4:13 PM  

Anonymous.. October 29, 2009 1:27 PM,

Kalau aku jadi Hadi, aku gantung mereka yang dituduh. Buat siasatan. Kalau aku lagi berani, aku buat EGM. Peduli apa. Ikut cam MCA. Tapi ingat, caru kira undi, jangan buat waktu malam buta, time orang tidur.

Aku rasa UMNO, MCA lebih demokratik dalam segi mengira, Sekejap je dah siap. Tak payah nak tunggu satu malam untuk umum siapa pemimpin.

Anonymous,  October 29, 2009 at 4:23 PM  

Kepecayaan Rakyat terhadap PAS perlu di utamakan.. adakan EGM...

Kalau Masih lagi degil, Rakyat akan menghukum apabila PRU 13 nanti..

Anonymous,  October 29, 2009 at 10:42 PM  

Ape beza Amno dgn PAS?
Kenapa perlu undi PAS dan bukan Amno kalau gini la cara pemimpin2 UG bermain politik cara meletakkan martabat PAS sama dengan AMNO?

TGHH letakkan org2 dia kat Harakah, org2 dia jadi pesuruhjaya negeri, ..sibuk memperkuatkan pengaruh dalam parti dan lupa akar umbi dan rakyat..Inilah penyakit saka turun temurun Amno..kini saka tu dah dapat kat PAS pulak..

Pas selangor hari ini mintak di cari dan dihukum peniup wisel dan bukannya berusaha utk menyiasat apa yg peniup wisel itu hebohkan..Ini juga penyakit saka AMNO yg kini PAS pun turut terjangkit...

apa ni?

apa beza Amno dgn PAS?

Mungkin inilah yg dikehendaki oleh pendokong UG dalam PAS..mereka berjaya nampaknya menjadikan formula

PAS=AMNO = UG berjaya..

Tapi adakah rakyat lain akan hanya mengangguk setuju ?

Over my dead body la...

Blog list