Rakan WARTAMAYA

Thursday, June 4, 2009

Media di halang buat liputan Muktamar Muslimat PAS

SHAH ALAM, June 4 —

Media telah di halang dari membuat liputan Muktamar muslimat hari ini kerana ahli ahli bimbang media akan putar belitkan perbincangan yang dibuat pada hari ini.

Walaubagaimana pun pemberita di benarkan membuat liputan kepada perhimpunan Pemuda PAS.

Organisasi Media yang di benarkan berada di dalam dewan adalah Harakah dan TV PAS, sementara yang lain perlu menonton "skrin" secara langsung di luar dewan.

Pemberita perlu duduk di luar koridor dan di luar bangunan. Tiada keterangan lanjut yang di berikan oleh penganjur.

klik sini ... terjemahan oleh (ISTA)
Share/Bookmark

2 comments:

Anonymous,  June 4, 2009 at 4:12 PM  

utusan nampaknya sengaja menangguk di air yang sedang kembali jernih, ust daud iraqi akhir-akhir ini banyak menimbulkan pelbagai spekulasi yang kurang menyenangkan buat pas, tidaklah ada sekatan dari kebebasan bersuara, namun apa yang ditimbulkan seolah-olah sengaja untuk beragenda, sama ada sesuatu agenda yang datang dari dirinya atau orang lain, sepatutnya PAS perlu waspada kerana PAS sedang didekati dan dipantau, jangalah nantiakhirnya baru nak masuk rumah tetamu sudah lari kerana tuan rumah rupanya porak peranda lebih dari tetamu.

Pas Dalam apa jua keadaan perlu sentiasa mengawal apa saja sentimen pada waktu ini dan perlu tegaskan dan jelaskan kerjasama mereka samada tekad bersama PR atau memikirkan unity gonverment dengan umno, inilah yang dimahukan oleh rakyat, perlu jelas dan sekata, tiada dua tiada tiga, biarlah berkelompok tapi suaranya satu, PAS jangan lari dari tujuan yang telah ditekadkan bersama itu. jika tekad bersama PR, DAP dan PKR sedia melangkah arah bersama dan barang diingat juga atas pagar CINA dan INDIA serta MELAYU yang inginkan perubahan juga bersama mereka walau mereka ATAS PAGAR ataupun UBN.

Jika bersama umno maka seluruh bn semalaysia sedia selingsing tangan untuk bersama mendukung PAS dan natijahnya adalah melayu di kalangan umno dan non-malay dari bn akan setia bersama PAS tapi tidak menjanjikan seribu kepastian, namun perlu bercerai dari PR dan seluruhnya.

PAS BERLU BINGKAS!

Anonymous,  June 4, 2009 at 4:17 PM  

Muslimat lebih selamat sebab tak der unsur unsur luar. Unsur luar yang nak rosakkan pun risau sebab kena pakai tudung.

he he he

Blog list