Rakan WARTAMAYA

Wednesday, May 13, 2009

Populariti : Nizar Naik, Anwar Turun

Sorry la Anwar .. bukan gua suka suka cerita ... tapi orang PKR sendiri yang kata.

Pagi ni wak lepak minum dengan orang orang kuat PKR yang sedang berceloteh cerita tentang politik Perak dan Selangor. Dan menurut kata diorang populariti DS Nizar naik melonjak dan nama DS Anwar jatuh merudum. Kalau nak caya boleh, tak caya pun wak tak kisah. Kalau di tanya tahap untuk jadi PM ... Nizar lebih berkelayakan. Dengan sikap ambil berat nya kepada rakyat dan penyokong memang sah .. Nizar lebih ummmppphhhh ! Terima Kaseh juga kepada Zambry yang telah turut bersama menyungkit nama Nizar naik ke atas ...

Dalam kemelut di Perak .. dimana kah Anwar? Orang dah mula bertanya ...

Walaupun hanya ombak kecil yang melanda di Selangor, tapi nampaknya tidak menyembunyikan rasa tidak puas hati penyokong kepada pemimpin. Di sana sini orang dah mula cerita. Cuma mungkin ada YB YB di Selangor yang dok syok sendiri. Bila kesana dan kemari ada pentas dah tersedia ... ingat penyokong akan terus bersama.

Di ajak hantar lembu ke SPRM ... Penyokong dulu dah berkata, "Apesal minta kita, kenapa tak suruh orang Guthrie hantar lembu?"

Ini lah akibat Pemimpin PR yang pandang sebelah mata pada penyokong dan jentera. .. Aktiviti mcm ni rakyat tak ambil kesah, yang gerakkan semua adalah jentera. Kalau jentera bagus, puas hati ... suruh panjat gunung pun jadik ... ! Tapi kalau MB dan YB sendiri pandang sebelah mata, masa pilihanraya nanti ... suruh depa pi ambil bangla untuk tampai poster.

Bila isu ni berlanjutan, bertanya juga penyokong, adakah ANWAR terlalu buta sampai tak perasan ini berlaku? Atau pun ANwar tak berani nak sentuh Khalid kerana dulu dok puji sampai ke langit, sekarang terpaksa terima pahit getir perangai Khalid yang buat semua ikut sedap tekak sendiri.

Adoi .... tu la pasal ... kalau tak der UMNO yang menjadi musuh, mungkin sekarang ni dalam PR pun kacau bilau.

Kalau di Perak, Nizar sanggup derma pendapatan untuk jentera, Di Selangor ... "Lu sapa? ... Gua kerja dapat gaji ... ini gaji gua punya. Lu setakat tampal poster ... nanti wa kasi la sekupang dua."

Tu la pasal .... nak sangat ahli koperat ... nah ambekkkk kau !!!

Ehhh ... wak tipu ke?

Kalau nak tau tipu atau tidak ... YB dan MB kena turun padang jumpa jentera dan penyokong ... Jangan lah sombong sangat duduk kat atas syok sendiri. Bila jentera mengadu ... jentera plak yang kena sembur. Pandai sangat sampai diberitahu pun .. tak mau nak dengar.

Tapi YB .... Jangan ingat langit selalu cerah. Kadang kadang mendung, kadang kadang malam. Jangan terkejut kalau ada yang sanggup masuk PAS kerana benci pada YB PKR ...

Wak setakat bagi tau .. kalau tak mau caya .. itu lu punya pasai.
Share/Bookmark

20 comments:

D'ayo May 13, 2009 at 11:12 AM  

Wa caya lu tapi masalahnya wa bukan YB...

Anonymous,  May 13, 2009 at 11:16 AM  

Bro...tak kisahlah sapa yang popular sekarang asalkan jangan umno sudahlah.. wa tak kisah asalkan PR menang.....pemimpin silih berganti...tak begitu bro...

shamsul

Anonymous,  May 13, 2009 at 11:19 AM  

a'ah la kan .. mane pergi Anwar ek? .. bukan camtu anony... tak kisahlah sape pun pemimpin baru Perak .. asalkan kebajikan rakyat terjamin .. memane parti politik pun sama jer.. :)

bebas May 13, 2009 at 11:34 AM  

WARTA MAYA,JGN JADI AGEN BARU UNTUK UBN.

Anonymous,  May 13, 2009 at 11:37 AM  

sme je...mcm wa kat gombak ni...YB wa pn orang korporat gak..x nampak batang idung gak..yang ada futsal la,summer camp la,gotong royong la..nak orang datang kat dia..orng kpg kenduri ka,sakit ka mati ka..sume hantar wakil.."aa..! dato krm salam..dia ucap takziah dan minta maaf !dia x dapat dtg..sibuk.." itu ayat power drpd dua ekor melaun yang selalu merayap kat gbk...bila nak wat aduan..sila dtg ke pjbt...bila pergi pjbt..melaun ni jgk yg ada...emmm letih...

Anonymous,  May 13, 2009 at 12:13 PM  

lu pahal bro, isu macam ni yang lu kembangkan, otak lu x kembang la, ke dah xda modal sb lama x ber blog, kemon bro, spa polular x penting jangan jadi bangang dengan tulisan ala2 tadikan macam ni, yannadey! budus!

entahler,  May 13, 2009 at 12:17 PM  

salam wak..

wak ni bising sebab tak dapat projek..mb pun satu ..bagiler sikit kat wak ni..senyap ler dia..biasaler kalau tak dpt bising ..dapat diam..

jangan mare ye wakk

wess mangan!!

ANUAR May 13, 2009 at 12:24 PM  

Salam

Tak ade YB yg sempurna.YB PKR ke PAS ke,DAP ke..semua mereka manusia.UBN yg perintah lebih 50 thn pn tak bleh bangunkn org melayu,PR baru setahun jagung.YB PR bkn superman..ingat tu.Sebenarnya komen wak tu jauh dr kemampuan YB itu sendiri.Fitrah manusia,belajar dulu baru jadi pandai.mana ade manusia yg boleh tau semuanya dlm tempoh yg singkat.Wak sendiri pn takan lahir je dh pandai guna komputer!!.
INGAT..perjuangan utama kita ialah dpt memerintah,setelah itu kita dpt
1-Menyelamatkan duit rakyat
2-menyelamatkan harta rakyat
3-Menghapuskan rasuah
4-Memberi subsidi kepada rakyat
5-sendiri tambah arr...
pada aku walaupun YB PR tak belanja minum ke,dtg majlis ke...itu bukan soal besar.yang penting org UBN sudah dpt dinyahkan dr terus merompak duit rakyat.Harap WAK jgn main isu remeh temeh...yg penting perjuangan kita.bukan utk kita sebenarnya..tp untuk anak2 generasi akan dtg.

Sekian

Anonymous,  May 13, 2009 at 12:29 PM  

Bagi aku populariti Anwar still maintain!!Populariti Nizar naik tapi belum lagi sampai tahap Anwar lagii..kalu nak compare baik compare popularti Nizar dengan Bijan baru betull...

GOMO,  May 13, 2009 at 12:54 PM  

radenjowo ni mmg anjing kurap!!!! nak laga-lagakan among PR !!!!! khakkkkkk Ptuiiiiii!!!!!! KO LA NAK CARI PUBLISH!!!!!! BANGANG!!!!!! DAH BEBERAPA LAMA?? SUMBANG DUIT KPD KO TU MENUNJUK YG KO TU TAK LAYAK TERIMA DONATION!!!!!! BANGANG TAHAP T@IK KUCING!!!!! MASUK LA UMNO!!!!! BODOH!!!!! KAMI SEDIA TERIMA BLOGGER TAHAP T@IK KUCING SEPERTU LU. MAI JOIN!!!

Anonymous,  May 13, 2009 at 1:01 PM  

syoh syohhhhh...baru apa ni? ooo GOMO akan kat sini...

Lalu jugak dia kat sini, napa blog hang tak dak orang dok ...,menyumpah ke? Khhhaaaakkk Ptuuuiiii...

wartamaya May 13, 2009 at 1:02 PM  

bebas,
wartamaya tak makan duit YB ... dari dulu sampai sekarang.

Yang betul kita puji ... yang di sebut kita nyata.

Apa kata jentera ... kita bagitau.Kalau nak caya, terserah. Tak nak percaya wak tak marah.

Tak perlu nak tutup huduh diri, dan bongkar buruk orang lain sahaja setiap masa. Sempurna apa kita, bergelar manusia.

Terima hakikat .. kenapa susah sangat. Tak semua buruk itu UMNO dan tak semua indah itu PR.

wartamaya May 13, 2009 at 1:04 PM  

ANUAR,
kenyataan di terima.

Salam .. !

wartamaya May 13, 2009 at 1:05 PM  

entahler,

bukan projek semata mata ... tapi kalau buka mata, insyaAllah PRK akan datang PR akan terus kekal.

Yang baik perlu di teruskan. Yang di kritik perlu di perbaiki.

UMNO kekal musuh, tapi PR perlu ambil iktibar apa kata jentera dan penyokong.

wartamaya May 13, 2009 at 1:06 PM  

GOMO,
kedatangan tidak di jemput, idea tidak diminta.

Datang lawat terima kaseh, tapi kata kata busuk hanya pada UMNO.

kunadzri May 13, 2009 at 1:13 PM  

Mungkin itu yang kita dengar dari mulut2 kat kedai kopi, dari orang2 PKR yang mungkin ada sebab tak puas hati. Kalau dengar dari sumber lain, lain pulak halnya. Cuba dengar dari mulut rakyat yang tak ada kepentingan dalam parti...barulah boleh ditentukan samaada MB atau YB tu buat kerja ke tidak.
MB/YB ni buat kerja kat pejabat, kadang-kadang sampai bawa balik masaalah rakyat ke rumah... Kalau sekadar tak dapat nak menghadirkan diri ke majlis-majlis yang dianjurkan tu pun kita nak ungkit, maka siapa yang jadi MB & YB tu mati katak lah jawabnya... Kalau semua rakyat Selangor ni buat majlis & ajak MB/YB datang... alamatnya masaalah negara akan hancur... Biarlah perkara-perkara kecil tu kita saja yang selesaikan tanpa membabitkan MB/YB.

Saya hairan dengan gelagat orang-orang kuat PKR ni. Mengapa masih nak mengharapkan imbuhan? Saya rasa dalam parti, penyokong & jentera lah yang perlu sacrifice apa yang ada, bukannya mengharapkan MB/YB yang hulur.. kalau macam tu sama sajalah dengan UBN...

Satu lagi, dalam hal kemelut negeri Perak ni, bagus lah kalau Anwar tak masuk campur secara terang-terangan. Ini soal Nizar & exco2 dia. Anwar mengambil pendekatan yang bernas sekali. Saya rasa, Anwar tetap bertindak sebagai penasihat...tak payahlah nak dihebohkan pada orang ramai. Nanti ada pulak yang akan melahirkan rasa tidak puas hati. Media UBN pun akan mula mengutuk & memainkan sentimen...

Ini sebenarnya isu lama orang UBN yang dah lapok, tanah liat yang dah jadi keras, tapi baru berputik dalam PKR. Pandai-pandai lah orang PKR cari jalan untuk membezakan diri mereka dengar org2 UBN....

HIDUP SELANGOR!!

wartamaya May 13, 2009 at 1:24 PM  

kunadzri,
pendapat anda di terima. wartamaya memuji kerana komen di berikan dengan cara yang berhemah.

Menjadi tugas untuk menyatakan suara hati rakyat, tidak kira dari mana. Yang pro dan kontra di ambil kira.

Wartamaya tidak berpihak pada mana mana YB atau parti. sejak awal dan sehingga kini tiada ehsan dari sebarang YB. Yang bercakap dan berjanji memang ramai. Tapi yang mengotakan janji .. langsung tiada. Itu wak tak kesah.

Wartamaya pun lebih mudah untuk tidak di taja oleh mana mana parti kerana kalau sudah di bayar, angguk sampai ke mati.

Anonymous,  May 13, 2009 at 1:42 PM  

masing2 bertelagah tentang pihak itu ini .. tak fikir ke apa yang rakyat mahukan? they want peace! yang pergi perjuangkan parti tu apsal? bengong giler sape2 yang drop komen camtu .. time camni timbul masalah .. kan lebih elok bersatu memikirkan jalan penyelesaian.. ni tak .. bagi komen berunsurkan hina.. caci maki tak ingat dunia... pandai plak kata pihak itu ini bodoh anjing, sampah dan bagainya.. tapi bagi aku .. sape2 yang dok mengutuk menghina tu .. tu la hanjeng daripada yang lain.. terhanjeng sekali kot.. cakap guna lutut ke ape? ntah2 belajar kat sekolah israel..

Anonymous,  May 13, 2009 at 2:48 PM  

wak kena terima kenyataan bahawa UMNO dan PR adalah sama. Tak boleh di tegur. Tegur sikit melenting.

Tak professional langsung.

Anonymous,  May 13, 2009 at 3:54 PM  

masalah nye bukan xleh tegur tapi masalahnye lu budus dan bangang, ke dah xde orang nak donate RM 1 kat hang? isu macam ni jadi bahan blog hang...

Blog list