Rakan WARTAMAYA

Wednesday, May 23, 2012

Tahniah Rafizi dan Khairy


Bukan mudah tuk berdebat dikhalayak ramai. Tu pasal ramai umngok yang bimbang dengan tawaran ni. Dulu Sabery pun kantoi .. sejarah mengajar mereka. Mlm tadi Khairy plak.

Aku nak amik kesempatan nak ucap tahniah pada kedua2 yang berdebat semalam. Moderatornya juga hebat. Rafizi ... memang class. Khairy ...hmm aku tau nko susah sbb nak tutup dosa umno/bn tu bukan kerja mudah. 
2 soalan yang aku tak berapa puas hati malam tadi adalah tentang Tajuddin Ramli dan RM237 billion dari Petronas. Besar jumlahnya tu .. kalau dibelanja, 14 keturunan pun tak abis. KJ munkin tau jawapan kedua-dua soalan tu .. tapi kalu sebut nanti, ada plak yang panas bontot. Jadi kena senyapkan la .. wa tau wat lu did last summer.

Kesimpulan yang leh aku buat adalah .. UMNO/BN cuma tong kosong. Simpan fakta dalam tong. Dedah ... Padah. Wakakak !!! ... Penyokong hg pun hampeh. Serupa gak tong kosong. Melalak bg kat hangpa, samseng pun bagi kat depa. Manusia yang tak dak akai, akan guna kederat untuk mengganas. Tapi suh duduk atas pentas .. bisu. 

Haha .. best .. ! ... skurang-kurangnya rakyat yg ada ASTRO tau kenapa selama ni UMNO/BN tak nak debat. ha ha .. Adios !


Share/Bookmark

13 comments:

Anonymous,  May 23, 2012 at 8:41 AM  

inilh yg umno bn tkut benar nk berdebat. bimbang akan dilondeh tentunya kemaluan mereka bsr..haha

Anonymous,  May 23, 2012 at 12:12 PM  

wak....bini gua atas pagar...semalam lepas tgk debat...kate die konform undi nie die undi pr..wakakaka...gua sangka nak tunggu pru14 die berubah hati...x sampai pru 14 die nak undi pr...x sia2 hari2 gua menyalak depan tv semata2 maki kan umno dan barisan nasional..
P121 sorang lagi untuk nurul izzah

Anonymous,  May 23, 2012 at 12:33 PM  

mcm tu la hangpa....baca blog pro PR, puji melangit rafizi. Tgu PRU ni la...tgk sapa yg lebih berhak.

Anonymous,  May 23, 2012 at 2:50 PM  

Hahaha ... selagi SPR tak bersih, selagi tu puak UMNO confident. Kalau main pdg sama rata, takut, sama juga dengan debat.

Anonymous,  May 23, 2012 at 2:52 PM  

Respect pada Khairy sebab debat yang lepas pun dia kecundang kalau dari segi fakta, tapi dia masih berani kerana dia tak boleh dicabar. Mungkin maruah dia tinggi berbanding pemimpin umno lain. Tapi dalam umno, KJ bakal kena hentam sebab lebih berani pemimpin mereka.

Anonymous,  May 23, 2012 at 9:09 PM  

setelah melihat debat rafizi & khairy,
ternyata rafizi lebih
bertamadun dibandingkan khairy.
ertinya pr/keadilan lebih
bertamadun dibandingkan bn/umno.
apapun, tahniah rafizi & khairy.
tunggu debat anwar & najib.
ada teloq ke, najib?

Anonymous,  May 24, 2012 at 12:28 AM  

Blok blok pencacai Ameno Berak Najis da terkancing otak,,,buat tak perasan je nak komen Debat PPTN...namun tahnih buat Tuan Moderator yang ternyata berani menunjukkan sikap kebijaksanaannya yang tulen kepada seluruh rakyat Malaysia

Anonymous,  May 24, 2012 at 9:55 AM  

kesian hangpa ni semua. berani dgn melayu umno je..

Anonymous,  May 24, 2012 at 1:52 PM  

kesian lembu Rafizi.. xdak idea nak bedebat.. asyik2 isu yg sama ja dia cakap.. pusing skit ja soklan..

dia kata Finland and even Sweden give free education and even Health Care for all their citizens.

But this Lembu Rafizi never mention on the income tax of their citizens.
Their income tax are very high. It can be above 40% per person.

Technically , in Finland or Sweden , their parents already upfront paid their childern education and health care.

Lembu Rafizi , nothing is free in this world. masuk bilik air pun bayar 20sen.

How come this Lembu Rafizi don't take Singapore as an example ?
Singaporean too which dont have education funds , stll need to borrow to pursue the higher learning . After they start working , they MUST pay back the loan.

My question to Lembu Rafizi , do you willing to work for free ?????hahaha..

nape la KJ x tanya, finland bg subsidi gula, minyak, beras dn banyak lagi kat rakyatnya...??

Dasar PR yg berangan-angan... maka xtercapai la anganmu..

Anonymous,  May 24, 2012 at 2:08 PM  

hey! lembu bn/umno, anon 1.52pm.
kalu lu ada teloq.
ajak rafizi berdebat dengan u.
jangan melalak luar pagar aje.
ada berani tak?
tapi, takkan rafizi mau.
lu siapa?
lembu kurap mana entah.
bukan standard dia.
buang masa saja.

Anonymous,  May 24, 2012 at 10:04 PM  

Bangang lembu UMNO ni. Rafizi dah sebut tentang cukai pendapatan tp tak mau dengar. Kalau dah makan benda haram, telinga pun jadi pekak.

Anonymous,  May 25, 2012 at 8:26 AM  

nak bagi pelajaran free..?
kat kedah dulu kata nk turunkan cukai tanah.. sampai la ni tak turun pun... turun cukai pun tak bleh.. cmna nak bagi free education fee..

Anonymous,  May 25, 2012 at 8:36 AM  

ah lg satu.. mcm hampa ja mkn duit halal.. dalam badan kerajaan, pegawai yg banyak amik rasuah kebanyakan mereka yg berparti lain dari UMNO.. banyak yg PKR, PAS. Dap plak jgn cakap la.. nak tanya projek pun kena belanja amoi... So apa cer..? semalam kat gombak... teruk Azmin kena sapu ngan penduduk kat situ.. hahaha.. pdn ngan muka.. biar korang tau, org bodoh cam korang ja yang dok jadikan pendokong ais krim, ngan bini hampa bini aku, amoi pun bini aku... hahahahahahaha.. nasib baik mak Tom dah kerepot, kalu tak, mat Tom pun bini aku jg... hahahahahaha

Blog list