Rakan WARTAMAYA

Thursday, February 16, 2012

Nak kelentong apa pulak ni?

Sekali menipu, sampi bila pun susah nak caya .. Ni apa pulak ni?
Risau aku tngok muka dia ni .. 
Nak start guna pula la susah .. tapi bila dah start .. Ewahh pandai plak wat macam macam .. 
tu dia .. Pemuda Pas pun dapat cium bau busuk SPR dalam hal ni .. 
Suruh buat susah .. sekarang wat benda pelik pelik plak dah .. 
Ngarut tul SPR ni .. Geli la dengar .. wakakak !!!  Bingai !


Share/Bookmark

6 comments:

Yong February 16, 2012 at 6:18 PM  

Kenapa payah sangat kita nak bersangka baik kat mamat nih?

wartamaya February 16, 2012 at 8:10 PM  

YOng,
Sebab dah selalu sangat menipu, jadi susah sangat nak bersangka baik ..

tungkaran hati February 16, 2012 at 8:35 PM  

PAS-DAP-PKR...tiga serangkai ni lagi kuat menipu dengan putar belitnya!

opisboi February 16, 2012 at 8:44 PM  

kau tunggu mangkok ini pencen baru leh caye masa tu mesti kata ada tangan2 ghaib sekarang ini blum pencen mangkok dia tengah sedap menjilat umnonok

Anonymous,  February 16, 2012 at 8:53 PM  

Tungkaran hati apa cerita tu. 3 serangkai pernah indon jadi pengundi ke? Kah kah kah ...

Anonymous,  February 16, 2012 at 9:01 PM  

kenapa bak guna 2 dakwat berbeza?
adakah dakwat pertama boleh dipercayai?
Dakwat tu boleh tahan berapa hari?
Dakwat tu boleh tahan sampai masa mengundi sebenar ke?

berapa hari jarak pengundi awal dengan hari mengundi sebenar?
adakah dakwat pengundi awal boleh tahan sehingga masa mengundi sebenar?

contoh:
katalah dakwat pengundi awal boleh tahan 3 hari, tapi jika jarak masa mengundi awal dengan hari sebenar mengundi ialah 5 hari (katakan), maka kesan dakwat pengundi awal telah hilang. Jadi, akan timbul keraguan juga mereka boleh mengundi semula. KECUALI jika beza hari mengundi awal dengan hari sebenar kurang 3 hari.

Anda faham kenapa kita risau pasal ada pihak yang boleh mengundi awal?

Blog list