Rakan WARTAMAYA

Sunday, January 1, 2012

Anda bosan?

Seharusnya mahu disambut 2012 ini dengan hati yang gembira bukan kepalang. Itu pun jika azam tahun lepas tercapai, tapi gimana kalu tidak? .. Jangan risau. Sambil menghabiskan waktu lapang hari ni cuti esok mari wm berikan satu novel PERCUMA untuk dibaca.

Cerita LASKAR PELANGI, filem yang negtop gitu di Indonesia dan Malaysia. Pernah di siarkan di Astro, tapi kalu tak berpeluang untuk menonton, anda boleh download novelnya untuk dibaca. Kalu bermula dengan hari ini, insyaallah esok lewat jam 10 malam, ianya akan selesai.


KLIK UNTUK DOWNLOAD SINI

File yang akan anda download ini dalah di dalam bentuk format (exe) tapi selepas di install di PC/Laptop, ia akan berubah kepada PDF File. Jangan Kaget !

Cerita LASKAR PELANGI ini berkisar tentang kumpulan anak kampung yang daif dan miskin di sebuah perkampungan di Indonesia. Berjuang dan belajar di dalam kedaifan sehingga mencapai kejayaan. Namun ada yang tersungkur kerana tidak berkemampuan dari segi ekonomi. Lalu mereka bekerja di kampung saja. Selepas dewasa, seorang dari mereka pulang ke kampung dan kembali mencari rakan rakan lama setelah jauh merantau.

LASKAR PELANGI adalah kisah benar. Watak watak di dalam novel tersebut adalah benar. Contohnya Lintang, Mahar dan Akeong. Kerana ngetopnya filem tersebut, maka pihak TV Indonesia telah berusaha untuk mencari watak watak yang diujudkan di dalam filem tersebut. Saksikan Youtube INI, INI dan INI. Tambah menarik lagi apabila filem LASKAR PELANGI di sajikan dengan klip lagu terbaik kumpulan NIDJI bertajuk LASKAR PELANGI dan boleh ditonton DI SINI

Janji menarik .. ngak ada yang rugi pun.
Kalau tiada rancangan untuk dua hari ini .. download novel dan baca. Kalau bosan gak .. nkorang tido la ..
Tak yah la wat apa apa .. apa pun

Selamat Tahun Baru 2012, dengan doa agar semuanya yang terbaik untuk kalian.
Selamat berlibur (bercuti) ...
Share/Bookmark

4 comments:

Anonymous,  January 1, 2012 at 10:27 AM  

Tg bro. Aku dah download.
- Elly -

Yong January 1, 2012 at 10:46 AM  

Yob, Yong ni ada penyakit yang sukar diubat - Penyakit tak suka baca novel. Tengok wayang pulak Yong tertidor sebab bosan. Camne ye?

Hashim Putera,  January 1, 2012 at 1:10 PM  

Yong.....hidup bosan dunia pun bosan Banyakkan taubat dunia juha bosan dengan yong....Rugi Bosan Yong

Anonymous,  January 1, 2012 at 3:15 PM  

Yong, tu dah kira hobi tidor, bukan baca novel. He3

Blog list