Rakan WARTAMAYA

Friday, December 23, 2011

Khir Toyo didapati bersalah


SHAH ALAM, 23 Dis ― Dr Mohamed Khir Toyo didapati bersalah menggunakan pengaruhnya sebagai menteri besar untuk membeli kediaman mewah dan tanah sehingga potongan sebanyak RM3 juta lapan tahun lalu. Mahkamah Tinggi Shah Alam memutuskan bahawa RM3.5 juta yang dibayar oleh bekas menteri besar bagi hartanah itu adalah satu pertimbangan yang tidak wajar. “Pembela gagal untuk mencetuskan keraguan munasabah,” kata hakim Datuk Ahmadi Asnawi. - more

Nak gi Disneyland wak?


Sekor dah kena sembelih .. kekeke
Apa komen Satim Diman, apa komen Warno Dogol ..


Share/Bookmark

9 comments:

Anonymous,  December 23, 2011 at 11:06 AM  

Ini tandanya KEADILAN telah dijalankan. Yang bersalah pasti mendapat pembalasan.

Kita tunggu PENGADILAN pada 9 Jan pula.

Semoga rakyat terutama org melayu, akan dapat menerima semua keputusan dengan akal yang waras kerana kita tak akan untung/rugi se sen pun....

AnakMamu,  December 23, 2011 at 11:20 AM  

Khir Toyo ni memang tak diperlukan lagi dalam UMNO psl tu dia didapati bersalah oleh kerajaan BN Najib. Kalau orang kuat dalam kerajaan Najib/UMNO yang didakwa pasti didapati tidak bersalah..

DSAI pun akan didapati bersalah oleh kerajaan Najib. Bukan sebab DSAI bersalah tapi sebab DSAI musuh UMNO/BN. Aku bukan kata DSAI tak 'meliwat' tapi perjalanan perbicaraan yang meragukan sudah cukup membuktikan semua ini semata2 nak sumbat DSAI dalam penjara..

Anonymous,  December 23, 2011 at 1:18 PM  

Tak silap kata2 dari DSAI..."Bodo punya UMNO".Ini Khir Toyo punya kes mcm KEPALA TAIK dah tekeluar dari lobang Jubor..dah takleh nak gostan lagi dah..harap2 anon 11:o6am jgn bandingkan kes DSAI dgn DSKhir, jauh panggang dari api..

mangchikla December 23, 2011 at 1:24 PM  

Yg letop Al Tantuya tu bile nak kene?

wartamaya December 23, 2011 at 2:00 PM  

Satim Diman dimana dikau ....

gmu,  December 23, 2011 at 2:03 PM  

Beginilah nasib diriku yang malang oh tuhan..
Tidaklah boleh ku kenangkan kenang..
Noh Omar yang kacau ohhhh kacau..
Mahligai ku hilang..oh tuhan
bertempatlah aku dipenjara...

sambong pulak wak..

SUARA RAKYAT KUNAK December 23, 2011 at 2:09 PM  

Walaupun Khir Toyol di jatuhi hukuman 1 tahun, dengan kesalahan sebesar Gunung Kinabalu, hukuman ini hukuman berat sebelah, yang di namakan hukuman asal ada. jika rakyat biasa hanya curi botol ges, mahkamah akan jatuhkan penjara 2 tahun.. di mana keadilan di Malaysia ini. inilah undang2 BN/UMNO. Undang2 Bodoh..

delilah,  December 23, 2011 at 4:44 PM  

kambing hitam utk masukkan Anwar dalam penjara...konon2 adillah tu...

Encik Putat,  December 24, 2011 at 6:00 AM  

wayang kulit...kuli apa...? kulit khinzir....

Blog list