Rakan WARTAMAYA

Friday, November 4, 2011

Anjin umno minta bukti Anwar sudah pegi haji

Begitu lah lolongan anjin umno ..
Dok menyalak sejak semalam
Minta bukti anwar gi haji
Depa dok Bangga dengan haji yang tunjuk jambol tu ...
Anwar dah dua kali jawab dalam twetter tapi anjin dok menyalak lagi
Umno ni pelik semacam ..
Nak tunai haji kena riuh satu negara
Kena masuk berita .. tapi takkan umno bagi PR buat benda baik masuk TV
Wakakak !!
Ni la bukti kenapa aku kata umno ni bingai
Blogger umno pun bingai juga .. ye la .. dok tonggang benda tu je
wakakak !!!
Tu pasal la aku kata umno Bingai 100%
Wakakak !!!
Share/Bookmark

7 comments:

Anonymous,  November 4, 2011 at 6:16 AM  

mlebih bingai dari budak darjah satuemang bingai tahap gaban umnok ni...lebih bingai dari budak darjah satu...

JAKA,  November 4, 2011 at 6:54 AM  

menglembu sunggguh penyokong umno ni. dah nak sokong najib tu sokong je lah. apasal nak sibuk org lain pegi haji ke tidak.

tanya pemimpin umno lain, dh pegi haji ke? kalau gitu setiap calon umno mesti pilih yg ada haji saja lah.

ketua pemuda sekarang nampaknya senang2 tersingkir lah. datuk T semua tu dah pegi haji ke?

yg pasti datuk T ulang alik ke siam jumpa pelacur buat fitnah adalah.

umno adalah menglembu !

warta 365,  November 4, 2011 at 7:24 AM  

Surat Terbuka Kepada Tuan Haji PM - Doa Royalti Minyak Kelantan di Hari Wukuf

Assalamualaikum Tuan Haji YAB Perdana Menteri , semoga Tuan Haji berada dalam keadaan sihat walafuat dan dicucuri rahmat olehnya.

Sejuk hati ambo melihat gambar-gambar dan video yang berlegar di Internet dan rangkaian TV Utama negara tentang keberadaan Tuan Haji PM dan Isteri di Baitullah untuk mengerjakan haji. Tuan Haji PM dilayan dengan layanan diraja oleh kerajaan Arab Saudi, ambo merasa amat bangga sekali dilahirkan dengan IC Berkod O3 dan sebagai rakyat Malaysia. Mereka-mereka diluar sana yang memiliki IC berkod 01,05, 30. 12, 50. 88, 99 dan 71 juga teramatlah gembira.

Tuan Haji PM amatlah bertuah kerana berpeluang menjejakkan kaki ke bumi suci Mekah, kerana kesempitan hidup kasi pagi makan pagi , kasi petang makan petang, ambo terpaksa lupakan dahulu niat untuk menunaikan ibadat haji atau umrah di Mekah, hatta melancong sambil membeli belah di Australia. Prioriti utama ambo adalah untuk membolehkan periuk nasi di rumah ambo berasap dan anak-anak ambo tidak tidur dalam kelaparan saban malam. Ambo hanya mampu membeli rantai emas celup zhulian dan bukan rantai mutiara yang berharga RM487.000 serta cincin berjenama mewah Jacob & Co . Isteri ambo juga hanya mampu membeli beg bonia cap pasar malam dan bukan jenama Hermes Birkin.

Tuan Haji PM, kebiasaannya ambo lihat mereka yang ingin menunaikan haji wajib menyelesaikan segala sengketa antara sesama manusia, membayar hutang dan meminta maaf atas kesilapan dan kesalahan yang dibuat. Dikatakan wjaib cuci kaki,tangan dan kaki sebelum berangkat ke tanah suci. Walaubagaimanapun, sebagai penyokong gagasan 1Malaysia, Ambo percaya Tuan Haji ini BERSIH dan suci mulia dari dosa dan noda.

Tuan Haji PM, Setiap kali melayari Internet, ambo agak tersentuh dengan Isu Royalti Petroleum yang dituntut oleh Rakyat Negeri Kelantan. Di Hari Baik dan Bulan baik ini ambo merayu agar Kerajaan Persekutuan pimpinan YB Tuan Haji agar segera memulangkan Royalti Petroleum kepada Kerajaan Negeri Kelantan dan bukan menguruskannya sebagai Wang Ehsan melalui Jabatan Persekutuan. Tolong Hormati lah Perlembagaan Persekutuan, Kelantan juga sebahagian dari Negeri yang membentuk Negara Malaysia.

Pada hari ini, 9 Zulhijjah, hari Wukuf di padang Arafah, ambo ingin mengajak tuan haji dan semua pembaca surat ini untuk turut sama-sama berdoa agar rakyat Kelantan diberikan segala hak mereka yang sepatut mereka perolehi sebagai rakyat dalam sebuah negeri di dalam Negara Malaysia. Bak Tajuk Lagu Misha Omar, Artis kelahiran negeri serendah sekebun bunga ini…”Pulangkan..Pulangkan..Pulangkan”…
Di sini, suka ambo ingin berkongsi 3 buah hadith nabi muhammad s.a.w berkaitan hari wukuf

- Hari Arafah hari istimewa.
Dari Aisyah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda; "Tidak ada satu hari dimana Allah Taala paling ramai membebaskan hambaNya dari Neraka selain dari hari Arafah." (Sahih Muslim)
- Pujian Allah bagi orang yang wukuf di Arafah.
Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda, “Sesungguhnya Allah SWT. memuji mereka yang sedang wukuf di Arafah kepada penduduk langit dan berkata kepada mereka : “ Lihatlah kepada hamba-hambaKu yang datang kepadaKu.“.(HR Ahmad)
- Digalakan berpuasa kepada yang tidak menunaikan haji.
Rasulullah saw. ditanya mengenai puasa pada hari Arafah. Rasulullah saw.mengatakan, Dikaffarah (diampun dosa) setahun lalu dan setahun akan datang. (HR Muslim)

Semoga Tuan Haji PM dan isteri terambong mendapat Haji yang mabrur untuk dijauhkan diri dari api neraka kelak. Jangan lupa..doakan agar roh Aminah bt Abdullah aman di sana, ditempatkan bersama mereka yang dirahmati Allah. Semoga salah dan silap harap dimaafkan.

Ikhlas dari Warga DUN Salor, Kelantan.

Wassalam

Anonymous,  November 4, 2011 at 7:56 AM  

Aku cadangkan DSAI pakai la title Haji tu. Bukan senang nak dapat title Haji,tambah2 lagi apabila jadi Ketua Pembangkang. Nak dapat layanan mesra masa tunai Haji payah la kot. Tapi kalau layanan mesra di USA tu biasa la. Pastu pakai lak kopiah/ serban. mesti konpem org2 yakin DSAI dah g haji dan konpem dapat jadi PM pada PRU 13 ni.

Anonymous,  November 4, 2011 at 8:12 AM  

Yang menyalak tak sudah-sudah tu dan menunaikan haji ke belum?

Anonymous,  November 4, 2011 at 9:08 AM  

Yg menyalak2 tu dah banyak kali naik DAM AJI je.......

Anonymous,  November 4, 2011 at 1:46 PM  

apa hal anu jubur tu nak ke tanah suci.. kali ke siam, ke china, ke amarika dia nak la.. sng nak menggeli.. hahaha

Blog list