Rakan WARTAMAYA

Monday, August 29, 2011

British ni pejuang atau penjajah?



Isu Bro Mad Sabu jadi panas ..

Apa nak pening bro?
Satu je aku nak tanya ...
British ni sebenarnya pejuang kemerdekaan atau penjajah negara?
Dan apakah gelaran untuk mereka yang menghambakan diri pada British?
Kalau British itu pejuang kemerdekaan ... atas tu JWW Birch, aku panggil pakcik
Kalau British itu penjajah negara .... gambar atas tu .. memang cilaka

Aduhai ...
Kalau bangang .. jangan buat orang lain jadi bangang !
Kalau bangang sampai keliru, jangan bagi orang lain keliru sama ...
Wakakak !!! ...

Selamat Hari Sentral kawan kawan ... wakakak !!!

UPDATED
Wakaka !! ... Mat Sabu akan saman Utusan ..
Mampuih la lu Meloya ..
Berok Umngok pun tanpa usul periksa .. hangguk kepala sampai lantai ..
Padan muka ...
Wakaka !!! ... SINI

Share/Bookmark

4 comments:

Ahmad Gibrel,  August 29, 2011 at 8:48 AM  

Assalam. Masalahnye kita ni berbincang atau bercakap/menulis ikut perasaan dan cakap orang. Bacalah dan fahami sejarah sebenar. Bahan sejarah sebenar dah banyak yang pupus dalam matapelajaran sekolah sejak 70an dulu. Tak faham sapa Loi Tek dan tindakan British sebelum kita merdeka dan kegiatan sebelum dan selepas merdeka. Ini terus cakap pasal kominis, tapi kominis bawah Loi Tek adalah kominis yang ditaja oleh British juga

Anonymous,  August 29, 2011 at 9:36 AM  

Kau tu yang pandai sgt.... Nak bodek pun pada pada la.. Buat malu je kau ni.

wartamaya August 29, 2011 at 9:47 AM  

Anon 9.36,
Sorry la bro .. gua bodek dapat apa? Sabu@PAS tak bagi gua komesyen pun. Gua bukan macam blogger menebeng umno. Bagi upah melalut tak guna akai ..

Wakakak !!!

Blog list