Rakan WARTAMAYA

Saturday, July 23, 2011

Bersih: Perpaduan kaum


Mesti baca !

[..] Saya terserempak dengan seorang kawan yang tidak saya jumpai untuk 10 tahun kebelakangan, maka saya mengikutnya untuk berlari ke Jalan Robertson. Terdapat sebuah gereja di hujung jalan itu. Sekumpulan muslim sedang bersembahyang di depan gereja itu, menghala ke Mekah. Dua orang pakcik India dalam gereja membuka paip air agar orang yang mencari perlindungan di situ boleh mencuci mukanya. Apa itu perpaduan kaum? Apa itu keharmonian agama? Kawan yang menggagaskan 1Malaysia itu harus turun ke perhimpunan ini untuk lihat sendiri.

Puluhan anggota polis datang dari belakang, pakcik India ini membuka pagar besinya untuk kami lalui. Kami berjalan ke belakang gereja, melangkaui tembok yang tingginya lima kaki, dan duduk untuk berehat di lorong itu. Maka tamatlah perhimpunan yang saya sertai ini, untuk diri saya.[ lagi ]

Share/Bookmark

5 comments:

cityiklan July 23, 2011 at 4:36 PM  

nampak sangatlah yang pihak kerajaan cuba untuk mengunakan politik sebagai alasan untuk melakukan kekerasan.moto 1malaysia(rakyat didahulukan pencapaian diutamakan sekarang sudah tiada guna lagi..)

manakah maksud 1malaysia yang dilaungkan kerajaan??

Cityiklan
Iklancoffee
andaforex
iklan percuma Online Malaysia

notsy,  July 23, 2011 at 8:02 PM  

pengganas x solat der..UMNO bukak mata..g check Najib solat ke tak.

TERKINI!!:
KURANG AJAQ !!!
PREVIEW FILEM : KARIPAP-KARIPAP CINTA

Anonymous,  July 24, 2011 at 8:46 AM  

lu bukan pengganas.. xder sape anggap lu pengganas.. tapi lu penipu n pembebal..

Anonymous,  July 24, 2011 at 9:00 AM  

kalu kerajaan mesia anggap lu pengganas, dah lama dia bom lu mangkuk.. tapi dia anggap lu orang ni mcm lembu yang bekeliaran masuk ke kebun org jer.. dihalaunya korang ngan asap sambil berkata.. shooohh... sshhoooh... dan korang pun berbunyilah.. boooohhhhh...booohhhh... hahaha.. bleh buat carpen ni.. "lembu2 Malaysia"

Blog list