Rakan WARTAMAYA

Sunday, June 12, 2011

Ini yang mereka bimbang ... wakaka !!


Harga bahan api dikurang jika Pakatan kuasai Putrajaya, janji Anwar
Oleh Boo Su-Lyn June 12, 2011
KUALA LUMPUR, 12 Jun — Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji akan mengurangkan harga bahan api dalam tempoh 24 jam sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan persekutuan.

“Pemimpin-pemimpin Umno boleh mengatakan apa sahaja (mereka) mahukan,” kata Anwar pada satu ceramah di Brickfields di sini hari ini.

“Saya pernah menjadi menteri kewangan. Saya tidak mahu menjanjikan perkara-perkara yang mustahil,” katanya lagi.

Pentadbiran Najib baru-baru ini menaikkan tarif elektrik selain mengurangkan subsidi diesel bagi kapal-kapal perikanan laut dalam dan sembilan kelas kenderaan komersial.

Putrajaya sejak tahun lalu memperkenalkan dasar pelarasan subsidi yang membawa kepada kenaikan harga bahan api dengan harga RON97 diapungkan secara berperigkat-peringkat.

Sejak awal tahun ini harga RON97 sudah naik empat kali. - Minsider

----------------------------------
Nape? Tak caya?
Kita buktikan .. biar mereka kantoi .. sampai bila bila .. wakaka !!!

Share/Bookmark

7 comments:

Anonymous,  June 13, 2011 at 7:29 AM  

aljuburi kata tak mau janji kosong??? hahaha.. apa janji yg betul slama ni dia buat???

dia nak gunakan duit keuntungan petronas nak kurangkan harga minyak??
ke nak amik duit tu buat jamu sekutu israel yahudi dia main ngan China doll?? nampak berminat ja ngan duit tu..

kalu dia boleh turunkan harga kononnya lah, arah dulu barang2 yang dijual kat selangor, penang dan kedah agar barang yg harganya tidak dikawal, dikurangkan harga jualannya pd end customer.

lagipun, kan banyak pengeluar barang2 ni ada kat selangor.. lagi mudah la dia nak guna kuasa kerajaan fuckatan agar supplier ni turunkan harga barang.. sekiranya dia mampu, kerajaan pusat pun akan terpaksa ikut..

tapi.. apa dia dah buat?? apa yang dia tengah buat?? yang dia buat, klebek burit china doll, jilat puki bini org!!! sapu jelly kat jubor jantan!!

yang dia tau.., itu fitnah jahat UMNO!!! kalu fitnah saman la bodoh!!! kenapa plak takut nak menyaman kalau orang dah terang2 fitnah!!!??

Fuckatan rakyat betul la!!!

Wake UP! June 13, 2011 at 5:38 PM  

4 negeri di bawah Pakatan Rakyat. Cuba buatla dulu di negeri korang.

Jangan kata nak tunggu dapat Putrajaya dulu. Nanti dah dapat kelentong lagi kata tak boleh buat sebab takde duit.

Anonymous,  June 14, 2011 at 7:11 AM  

menubuhkan negara Islam??? dah tukar dah.. menubuhkan negara kebajikan pulak!! dalam Islam xder kebajikan ker??

Pasni tukar la plak "menubuhkan negara tunggangan" hahaha..

dh makin jelas.. makin terang PAS dah tak relevan utk rakyat dan negara.. itulah perjuangan pas slama ni.. bukan memperjuangkan Islam, tp parti ini adalah parti politik semata2 yg mana ada pihak inginkan keuntungan dunia padanya..

patutlah Aljuburi dh terang2 main jubur, main china doll, main bini org pun PAS katakan TIDAK!! hahaha

Anonymous,  June 14, 2011 at 11:50 AM  

Apesal bodoh sangat komen di atas ni? Apa gerombolan tak ada akal ke?

serenity9260 June 14, 2011 at 12:28 PM  

lah,org da bg air free,up gaji imam pon byk bunyik ag??xpe2,kitorg xmintak byr balik pon.


Ni best bro!!!
Gempak Aje:XiaoKang Menjadi Iron Man!!!

Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

Anonymous,  June 14, 2011 at 4:05 PM  

ketiga-tiga komen di atas dari mangkok hayun yang sama, tak ada maruah dan harga diri

Anonymous,  June 17, 2011 at 10:11 PM  

sapalah yang buta hati, buta mata, buta segalanya,,,, mu tau tak,,, mun duduk di pulau atau dalam hutan? macan dengan beruklah,,, mari kat bandar duk suka bergayut kat dahan,, sebab mun tau umnongok bagitau singapura dan thailang pengeluar minyak, umnongok bagitau minyak kat malaysia murah di bandingkan dengan negara itu,, memang betul dan bahlol laa kamu ni,, pasal apa umnongok tak bandingkan dengan syria,, negfara arab tiada minyak,, sebab di syria hanrga minyak ialah 40 sen seliter

Blog list