Rakan WARTAMAYA

Saturday, April 16, 2011

Selamat Pagi Sarawak !


Pagi ini lepas pekena sarapan pagi, pakcik makcik, anak muda, anak dara dan mak janda di Sarawak pun akan turun untuk mengundi. Di dalam kepala mungkin sudah ada hajat di hati. Biar mereka buat keputusan. Apa apa pun, doa kita agar BN di tumbangkan.

Malam tadi, di SIBU dua ceramah .. errrr ... mega di ada kan. Antara DAP dan SUPP. DAP mengadakan ceramah finali di Jalan Kampung Fatu. Kurang dari 3oo meter, ceramah SUPP pula dilokasi Wisma Sanyan.

Ramai anak muda yang hadir .. Errrr .. ceramah? ... Menyaksikan penyanyi popular Tuan Xiang dan Yu Xiang. Bila Ceramah bermula keadaan berubah senyap, tapi anak muda masih tidak berganjak. Mereka kembali menjerit ketika bintang popular dari Taiwan. Zhang Tong Liang keluar pentas. Wakakak !!! .

Itu ceramah di Sibu. Gambar berikut, berada 20 kilometer dari bandar kucing.


20 kilometer? ... Tak jauh tu ...

Kalau di Semenanjung .. Dari KL ke Port Kelang. Kalau tidak pun, dari KL ke Kajang. Dua dunia yang berbeza. Maju di bandar dan mundur di kampung yang jaraknya cuma 2o kilometer. Kat Semenanjung dah tak ada cam ni.

Untuk merealisasi kan impian kemajuan, Taib perlukan tempoh lebih dari 30 tahun. Ye la .. bukan senang nak sambung paip sejauh 2o km. Wakakak !!! Lanjutan DI SINI

Dulu lain ... akan datang kita harap semua ini berubah. Hari ni Sarawak akan membuat keputusannya sekali lagi. Samaada mahu terus seperti sebelum nya atau berubah kepada yang lebih baik. Di pihak sana sudah berubah melodi nampaknya. Sikit senyap .. tunggu dan lihat.

Stella mungkin sedang perasap kemenyan. Jampi serapah sudah bermula. Tapi SPR pun boleh tahan juga mandrem nye ....
Telinga dengar dengar, mata melihat lihat ..

Aku sedang mencari punca punca berita dari sana .. selain dari jari meninjau Twitter dan Facebook. Hmmm leceh jugak nak wat ni ..

Wakakak !!!

Share/Bookmark

0 comments:

Blog list