Rakan WARTAMAYA

Tuesday, April 12, 2011

Di Perak, bukan di Mesir


Sidang DUN Perak Sekali Lagi Dicemari 'Aksi' Polis
[...] ” Saya sendiri nak masuk dalam Dewan Undangan Negeri tadi ditahan oleh 3 orang polis dan mereka nak ’scan’ kami, dia nak pasang alat itu dan saya tanya ini arahan siapa? Dia diam sahaja. Saya berjumpa dengan seorang pegawai SUK, saya tanya siapa yang arah polis duduk di sini dan imbas kami? Dia jawab kami tiada arahan. Maka saya tanya polis, ini arahan siapa?

"Saya nak menunjukkan bahawa kehadiran polis dekat pintu masuk dewan juga ada, di luar dewan lagi ramai.Ada trak polis, bas polis, kereta polis,motor polis," kata Nizar pada satu sidang media, di sini, hari ini.

Walaupun sidang DUN kali ini tidak dikawal ketat seperti sebelumnya, namun kehadiran anggota polis di dalam dan luar Bangunan Perak Darul Ridzuan dilihat
mencemarkan kemuliaan Dewan.

Pada hari ini kira-kira 100 anggota polis berkawal di sekitar Bangunan Perak Darul Ridzua[ lagi ]
Share/Bookmark

2 comments:

Anonymous,  April 12, 2011 at 9:39 PM  

barangkali DS Nizar tersilap, mereka itu bukannya polis, tapi barangkali anjing yang dipelihara oleh shima dan arahan najis altantuya untuk mengawal harta rampasan mereka yang dirampas pada februari 2009.

Anonymous,  April 12, 2011 at 11:10 PM  

politik politik jugak.. tapi bahasa mau jaga.. jangan politik menafikan kebenaran..

Blog list