Rakan WARTAMAYA

Saturday, March 26, 2011

Meloya menambah fitnah lagi

Satu satunya akhbar yang perlu diletak di lobang jamban.
Tapi jangan membazir duit untuk beli utusan meloya kerana nilainya tidak sama dengan wang anda. Masukkan akhbar ini ke lobang jamban kalau terjumpa saja.
Wakakak !!! ... Akhbar lobang tandas .. wakakak !!!
----------------------------------------
[...] “Ia tidak berasas dan hanya memetik satu penulisan blog seorang pimpinan bawahan Pemuda Umno yang diketahui umum sering menimbulkan fitnah terhadap Pakatan Rakyat,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Kata beliau, tembelang Utusan Malaysia yang melambangkan rendahnya kawalan mutu kewartawanan terdedah apabila ia menyiarkan dakwaan blog tersebut bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak membuat sebarang pesanan tweet ke akaun Twitternya kononnya pada masa rakaman itu berlaku.

Dalam kenyataan itu, beliau turut menyertakan bukti dari petikan skrin akaun Facebook Anwar menunjukkan beliau menghantar pesanan ke akaun Twitter dan disambut oleh pengikutnya pada 21 Februari lalu, iaitu:

- 1040 malam: “Inshaallah”
- 1049 malam: “That’s dsNajib’s plan. Our task: pursue reform agenda”
- 1050 malam: “Varsity students: Conscience of the majority”
- 1052 malam: “Modus operandi of rogue leaders”
- 1058 malam: “Bisa”
- 1103 malam: “Waras”
- 1103 malam: “Ada ruang bias ja”
- 1105 malam: “Ngak. Tapi ada sampaikan kuliah diUGM”
- 1108 malam: “RT @gst183 Revolution is the festival of d oppressed”
“Masa yang dicatatkan di Facebook adalah dua minit lebih lambat dari masa pesanan sebenar di akaun Twitter kerana menggunakan khidmat ‘Selective Tweets’. [ lagi ]

Share/Bookmark

1 comments:

Anonymous,  March 26, 2011 at 10:56 PM  

hang j etak tau.. bza masa 1 jam antara tweet ngan face book..pi baca kat kicdefella site utk pastikan sapa betul..kalau brani lah

Blog list