Rakan WARTAMAYA

Sunday, March 20, 2011

Beza DNA dan cap jari


DNA adalah kod genetik yang ditemui pada nukelius di dalam setiap sel terdapat pada setiap kehidupan. DNA adalah cukup unic dan tiada persamaan antara satu sama lain.


Manakala Cap jari adalah bentuk rupa kulit yang menaik dan menurun lalu menjadi pengenalan diri bagi setiap manusia, binatang dan mungkin hidupan. Ia bukan lah kod genetik seperti DNA itu tadi.

Begitu lah hebatkan kejadian Allah swt. Semuanya sempurna kecuali pada mereka yang tidak tahu dan tidak mahu belajar.

Isu nya di sini, darah Anwar telah di ambil sebanyak 5 kali ketika dia dipenjara pada tahun 1999. Butiran DNA boleh diperolehi dari darah tersebut dan ia tidak berubah. Rujuk SINI.

Soalnya sekarang, kenapa depa keriau nak DNA lagi?
Uhhhh .. cakap banyak tak guna, depa bukan paham pun ..
Makcik-makcik tu pun tak paham ..
Pada yang tak paham .. disuruh lompat ye lompat .. di suruh terjun ye terjun. Lalu bila ditanya, "Apa itu DNA?" ... Jawapannya .. "Errr....errrr.....makcik ikut ikut jer ... tambang bayar, makan percuma .. "
Wakakak !!!

Share/Bookmark

3 comments:

ain,  March 21, 2011 at 10:09 AM  

dia orang nak Datuk Najib Altantuya tu...

Anonymous,  March 21, 2011 at 5:25 PM  

memang sedih betul kebebalan yang ditunjukkan mereka

abuamir,  March 22, 2011 at 10:48 AM  

Pemimpin bodoh utk penyokong yg bodoh juga. Penyokong jahil akan memilih pemimpin yg jahat/korup. Majoriti melayu kini jahil ttg Islam terutama bab halal/haram sebab itu mereka seronok memilih pemimpin jenis 'enam jahanam'.

Kita hanya mampu doa supaya Allah berikan hidayah kpd mereka supaya insaf dan mohon Allah tidak timpakan bala kpd negara ini.... spt kat jepun.

Blog list