Rakan WARTAMAYA

Sunday, January 16, 2011

Bagaimana hukum menghalang laksana Hudud?

Isu Azan dan Isu halangan Islam bekerja di Premis Arak.

Kedua- dua nya menjadi isu berkaitan Islam di Malaysia hari ini. Di samping sikap double standard pihak berwajib, aku nak tanya Jamil Khir, apa hukumnya halang Hudud di laksanakan oleh gerombolan.

Apa komen?
Tu pasal .. jangan berkira kira dalam memberikan pendapat dalam undang-undang Islam. Kalau pendapat di pengaruhi politik@ditarik telur .. baik tak yah komen.

Sedikit cerita tentang Hudud ketika perhimpunan blogger malam tadi
"(Tun) Dr Mahathir (ketika itu perdana menteri) datang ke Kelantan memberi amaran sekiranya (kerajaan) Kelantan laksana hudud, kerajaan pusat akan mengambil tindakan.

"Sebelum ini, Kelantan pernah digantung perlembagaan oleh Mageran... Jadi kalau (kita) tak boleh buat semua, jangan kita tinggal semua," katanya sambil membaca kaedah fiqhiyyah bagi menyokong hujahnya. [lagi]
Kenapa bukan Islam hina hukum Islam, kalau orang Islam sendiri tidak tetap akal untuk beri pendapat tentang hukum Islam sendiri.

Porrahhhhhh !!!

Share/Bookmark

2 comments:

goodlistener January 16, 2011 at 10:47 AM  

JGN LAH KITA MEMPERSOALKAN TINDAKAN MENTERI INI SEBAB DIA KEJE DGN KERAJAAN DAN DILANTIK MELALUI JAWATAN SENATOR JE....KITA BERUSAHA HABIS2AN DLM PRU 13, KITA TAKLUK PUTRAJAYA SELEPAS ITU KITA ISTIHAR MALAYSIA SEBGI NEGARA ISLAM TULIN DAN KITA LAKSANAKA HUKUM HUDUD ...APA SUSAH TAPI PUAK PARTI AJARAN SESAT TERUTAMA MUSJENDOL POK NAJIS PERLU BELAJAR MELOMPAT SEBAB NAK LOMPAT DAN PIJAK MAJAT SI KARPAL KAFIR LAKLNAT TU DULU...........PUAK AJARAN SESAT YG KAU DGN POK NAJIS TU BERIA-IA BERKAWAN DGN KAFIR LAKNAT UTK MENJATOHKAN BN CAM MANA....BOLE KE PARTI AJARAN SESAT CAPAI MATLAMAT.....PUAK ANGAN2 MAT JENIN....BODOH TAK BOLE DIAJAR

Anonymous,  January 17, 2011 at 1:52 PM  

goodlis,nampaknya kamu bersunggoh mengatakan pas ajaran sesat,tampa menoleh kepada dasar parti kamu yang terang2 sekular dan asobiah.

Blog list