Rakan WARTAMAYA

Saturday, November 20, 2010

Lembu gemok nak keluar kandang



"Aku silap la Tok", kata Leman di depan kandang nya.

"Kenapa Leman. Mesti ada masalah ni ... aku tengok termenung je", balas Tok Moh.

"Raya lepas Tok, aku korbankan lembu yang kurus je. Patut nya aku korbankan lembu yang gemok tu", jawab Leman sambil menunjuk Lembu Gemok yang sedang melihat Leman dari jauh.

"Ye la Leman .. aku rasa pun Lembu Gemok kau tu macam tak selesa je duduk kat kandang. Apa kan tidak ... yang lain kurus je, dia SORANG je yang gemok", sambung Tok Moh.

"Betul tu Tok ... tengok muka dia ... macam tak selesa je", latah si Leman.

"Alahai Leman .. kalau kau tak korbankan dia, tak lama lagi dia yang mintak di korbankan ... he he he", balas Tok Moh.

"Ye la Tok .. nanti dia yang mintak keluar kandang .. wakakakak !!! ", sambung Leman sambil ketawa berdekah-dekah.


"Hellooo ... perli saya ke tu?", tanya isteri Leman yang sedang menjemur kain kat tepi kandang tu.
Share/Bookmark

2 comments:

blogmaster November 20, 2010 at 6:26 PM  

Assalamualaikum tolong blog yag budiman serta pembaca blog ini yang dihormati, di sini ada 1 jemputan:

Ekspo Perdagangan Antarabangsa Cheng Ho, Stadium Sultan Muhammad IV,Kota Bharu, Kelantan
21- 26 November 2010 / 10 pagi - 10 malam. Semua dijemput hadir.

Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kelantan Ingin menjemput tuan, puan, saudara, saudari, adik,abang dan kakak serta seluruh Rakyat Malaysia yang dihormati untuk turut memeriahkan Ekspo Perdangangan Antarabangsa Islam @ Ekspo Cheng Ho (Kelantan-China) pada 21 hingga 26 November 2010/ jam 10 pagi hingga 10 malam.
Bertempat di Perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, Kelantan

- Pameran Teknologi Bertaraf Dunia dari China
- Pameran Perniagaan Malaysia dan China
- Pesta Makanan Halal IKS Tempatan & Antarabangsa
- Pameran Ilmiah Tamadun
- Pameran Sejarah Islam & Pelayaran Cheng Ho
- Forum Perniagaan & Business Matchmaking
- Pertunjukan Fesyen Islam
- Pertunjukan Akrobatik


Bagi mereka yang tidak dapat hadir, masih boleh kunjungi Ekspo Cheng Ho ini secara "Maya@ Virtual" melalui saluran web/ blog berikut:

Blog Media Cheng Ho Expo www.chenghoexpo.blogspot.com
Online Expo di - www.chenghoexpo.net
TV 6 TV Malaysia.net - www.tvmalaysia.net
dan Web YB Dato Husam Musa - www.husammusa.com

Anonymous,  November 21, 2010 at 8:18 AM  

Muakakakakaka ....
Lembu gemok yang mana satu tu?

Blog list