Rakan WARTAMAYA

Sunday, November 14, 2010

Ikhlas yang macam sial

Semalam TV3 menyiarkan laporan bencana gunung Merapi di Indonesia.
Kampong musnah, mayat bergelimpangan. Bantuan dan kawalan ditonjolkan.

Yang menariknya, TIADA lah parti politik yang terkinja-kinja
memberikan bantuan dengan logo parti mereka seperti di sini. Tiada
politik di dalam bencana. Tak seperti di Malaysia.

Hmmm...memang politik kita, masih berlegar seperti zaman penjajah
dulu. Nampak cam moden, tapi sebenarnya masih kolot. Tersangat la
Samdoll nya mereka-mereka apabila ada parti yang mengenakan T shirt
lambang parti, dihias pulak kereta dan sampan dengan bendera parti,
sambil diusung kamera untuk menunjuk-nunjuk baik pada orang ramai.

Ikhlas kononnnn ....wakakaka !!!
Share/Bookmark

4 comments:

Anonymous,  November 14, 2010 at 8:29 PM  

Tuan blog..
Nampak sangat bangsa kita ni dah ketinggalan dan mundur akal. Tapi indonesia jadi mcm tu sebab mereka pernah tukar-tukar : Golkar > PKB > PDI > SBY...Kita dah 50th yg tu ajer,

oleh
utuhHakikat

bosan,  November 15, 2010 at 7:19 AM  

suka betul aku dgn tajuk entri ni!! hahaha memang betul cakap lu :)

mangchikla November 15, 2010 at 10:07 PM  

Kan 'Malaysia Boleh' , First lady la, mesyuarat wanita pertama la. (Tgh tgk cite 'Labu Labi' sambil hirup teh tarik, lawa cikgu murni.. Err, raden tak tgk ke? Sekali tutup la pc tuh ..muakakakakaka)

mangchikla November 15, 2010 at 10:11 PM  

Haji Bakhil : Cilaka ko Labi , seklai aku lesing baru ko tahu. Labu, selimut aku!!'

muakaakakakaak

Blog list