Rakan WARTAMAYA

Wednesday, August 11, 2010

Kayo ... kayo ... !!!


Firma RM250 Juta : Saham Dipegang bagi Pihak Taib
Dua dokumen didedahkan di laman web bagi membuktikan hubungan secara langsung antara ketua menteri Sarawak dengan sebuah syarikat hartanah yang berpangkalan di Amerika Syarikat - Sakti International Corporation.

Laporan sesawang Sarawak Report memuat-naikkan perjanjian bertulis oleh lembaga pengarah Sakti bahawa adik beradik Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan anak-anaknya akan memegang kepentingan 50 peratus dalam syarikat itu bagi pihaknya.

Perjanjian itu dimeterai tidak lama selepas syarikat itu ditubuhkan pada 1987 dengan laporan meletakkan nilainya pada RM250 juta (US$80 juta).

[ lagi ]
"Leman .. aku tengok spesis jenis nko ni .. cukup suka nak buat duit bertimbun timbun .. apa rahsia agaknya? ....", tanya Tok Moh.
"Dunia ni Tok .. pandang duit Tok .. kalau ada duit boleh jadi Tuhan Tok ... muakakak !!! ... Tu pasal la. Pastu .... kalau banyak duit, boleh rasuah malaikat .. dapat masuk syurga cepat sikit. Lagi Tok .... Nanti kalau mati, kitorang boleh buat istana masuk kan sekali ke dalam kubur", jawab Leman.
"Ye ke Leman? ... Pandai kamu ...", kata Tok Moh lagi.

Share/Bookmark

1 comments:

Ustaz Nor Amin Sayani Bin Zainal August 14, 2010 at 1:14 PM  

salam ziarah permintaan blh linkkan blog saya di sini untuk memperluaskan penyebaran artikel agama kepada semua orang. semoga segala kerjasama anda mendapat manfaat kepada semua.

http://www.ustaznoramin.com

Blog list