Rakan WARTAMAYA

Sunday, August 15, 2010

Gaji, Elaun Pengerusi Felda RM2 Juta Setahun?



PETALING JAYA 14 Ogos - Dalam keadaan golongan peneroka bergelut dengan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) untuk mendapatkan hak mereka dan layanan yang lebih adil, dan juga kemungkinan agensi itu bankrap, pengerusinya, Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor didakwa menikmati gaji, imbuhan serta elaun berjumlah RM2 juta setahun.

Mendedahkan perkara ini, Naib Presiden KEADILAN Sivarasa Rasiah melontar cabaran kepada Dr Mohd Yusof bersifat telus dan mendedahkan kepada rakyat jumlah ganjaran sebenarnya yang diterima beliau selaku Pengerusi Felda.

Bercakap pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN di Tropicana hari ini, Sivarasa berkata daripada maklumat diterimanya, pendapatan yang diterima Dr Mohd Yusof tersebut gaji serta elaun.
[ lagi ]


Ha ha ha .... jawab .. jangan tak jawab.
Muakakakak !!!! ...

Share/Bookmark

8 comments:

Anonymous,  August 15, 2010 at 6:10 PM  

Perghh....lainla kalau pengerusi ni pengerusi executive, iaitu pengerusi bergaji @ executive chairman....... Umno.... Umno......

aNakDeGiL August 16, 2010 at 2:09 AM  

Dedahkan semue kalo ade bukti di--->www.ragam1Malaysia.blogspot.com

Anonymous,  August 16, 2010 at 5:24 AM  

dari tok nenek sampailah kecucu cicit tujuh keturunan dikumpulkan kesemua hasil pendapatan kami peneroka tanpa membelanjakan sesen pun,belum tentu akan dapat rm2juta.dari dulu sehingga kini kesemua yang kami dapat adalah wang ehsan,bantuan ehsan sebagai imbuhan tulang belulang keturunan kami.gamaknya kami warga felda tidak jauh bezanya dengan warga peminta sedekah.kami telah lama sedar,cuma bertahan saja memandangkan kedaifan ilmu tok nenek kami.kaedahnya memang disengajakan warga felda angkatan warga dulu dipisahkan dari dunia luar,dunia sekelilingnya hanyalah pokok pokok bisu,kawasan yang jauh terpencil dari masyarakat yang terdedah kepelbagai informasi dan disemadikan dengan pemikiran ketuanan bn/umno.seolah olah tiada esok bagi kami tanpa bn/umno ni.kami anak cucu cicit felda akan terus lawan tetap lawan demi tulang belulang yang telah lama tertipu oleh pihak yang rakus lagi tidak bermaruah.lambang felda itu sendiri adalah hati budi sebenarnya untok warga felda "fulus tak ada".sesen pun kami tak halalkan,itu hak kami.

Anonymous,  August 16, 2010 at 2:26 PM  

UMNO nak mempertahankan ketuanannya di Malaysia, bukan nak bela rakyat

Unknown August 17, 2010 at 7:16 AM  

salam,

semoga www.duniacacamarba.blogspot.com dapat bertapak di sini. tk

Anonymous,  August 18, 2010 at 6:21 AM  

Kalau benar, bila dia meninggal dunia nanti bolehlah disalutkan tubuhnya dengan duit itu ganti kain kapannya...

aNakDeGiL August 19, 2010 at 12:54 AM  

2 juta???"apakah matlamat penubuhan PKR?"--->www.ragam1Malaysia.blogspot.com

papamalau October 4, 2010 at 8:08 AM  

untuk pengetahuan kawan2,inilah melayu yang sering ingatkan kita tentang kuasa melayu akan hilang.kerana melayu ini akan hilang rm2juta setahun....melayu macam kita,apa yang ada.......dalam utusan,tv rtm dan media prima,inilah jenis MELAYU yang menagih kebodohan kita buntuk kekalkan KUASA MELAYU.tepuk dada tanya selera

Blog list