Rakan WARTAMAYA

Tuesday, May 4, 2010

Ada bukti kukuh, kata peguam


... "Kita mempunyai laporan akaun Perimekar pada tahun 2001 dan 2002," kata Joseph Breham dalam satu temubual bersama portal Malaysiakini, dan menambah "bagaimanapun syarikat ini dengan tiba-tiba mendapat 114 juta euro dalam akaun bank mereka. Ini mengundang syak. Lebih-lebih lagi apabila pemegang saham utama syarikat ini adalah isteri kepada rakan karib Menteri Pertahanan pada masa itu,"[ lagi ]

"APesal aku tak lena tidur niii ... aduhai ", kata Leman dalam hati.
Share/Bookmark

1 comments:

tok malim May 5, 2010 at 5:11 PM  

Kerajaan BN nak tutup pekungnya.x nak rakyat tahu macamana pos malaysia rugi RM227 juta.MAS rugi,PROTON rugi,BBMB lingkup bila skandal BMF didedahkan...habis RM2 bilion lebih lenyap macam tu je dan bank kebanggaan kaum bumiputra..siapa lagi kalau bukan kita orang Melayu akhirnya tumbang biarpun 2 kali dibailout Petronas.
Perwaja menerima nasib yang sama macam BBMB.Puluhan juta lenyap dan ada sumber mengatakan bilion ringgit hilang begitu saja.
UMNO yang mendominasi pemerintahan negara mengamalkan sikap kedekut dengan rakyat sendiri bila enggan memberikan royalti minyak kepada kelantan tapi rela hati memberikan dua telaga minyak kepada brunei yang bernilai RM320 bilion.
Duit sebanyak RM320 bilion boleh meningkatkan pendapatan negara dan seorang rakan berkata orang umno mana reti kira duit yang banyak amaunnya pasal belajar matematik dalam BI.
Pendek kata umno dah x reti uruskan reta negara sampai GSTpun dia cakap baguih....baguih ka taruk air dalam tangki minyak keta...Cukai dah jadi bagus..apa nak jadi dengan umno.rakyat sengsara hang x peduli asalkan duit masyuk....yang RM320 bilion tu hang biaq pi.ada ka patut.
Kapal selam lak beli yang tak boleh selam.jadilah kapal timbul.dulu kapal timbul ni ada kat lombong-lombong.orang panggil kapal korek.
PKFZ yang rugi RM8 bilion lebih apa citer...ong tee kiat memang betul-betul ada ong..tiong king sing ngaku beri dia berjuta-juta ringgit kat paperpun boleh lepas.
umno anggap duit bilion-bilion ni macam duit 5 sen.
rakyat tak lupa dr mahathir sambung kontrak bekalkan air kepada singapura dengan kadar 3 sen seribu gelen.rakyat 1 singapura untung dan rakyat negara ni kena bayar bil air lebih mahai....lepas tu singapura botolkan air tu jadi air mineral jual balik ke malaysia.reganya rm1 lebih sebotol.bijakkan umno uruskan kewangan dan reta negara.
tak cukup dengan air....pulau batu putih pun jatuh ke tangan singapura.ada rakan cakap pasal kita ada peguam negara macam ghani patail....menyedihkan bila kegagalan ini yang sepatutnya membuatkan ghani patail dan bapak menteri bernama rais letak jawatan.malu besar dan rais boleh cakap win win situation pasal kita dapat ketulan batu bernama middle rock kalau tak salah laporan paper...ini yang dibanggakan bapak rais.
patutlah ketika dia jaga paper,negara kita sama level dengan zambia dalam kebebasan akhbar.
benda ni mana orang kampung tahu.mana orang felda tahu....pasai tulah umno boleh menang di kawasan ni.sedih memang sedih.sampai bila nak biar umno perabih duit dan reta negara.
ada yang tanya lepas ni apa lagi nak beri kat negara jiran...kitakan kaya dengan hasil bumi tapi rakyatnya menanggung rugi dek tindakan pemimpin umno.harap-harapnya apa yang dilakukan bukan atas nasihat apco

Blog list