Rakan WARTAMAYA

Sunday, April 25, 2010

Kerja kosong di sungai burung

Sapa nak kaya?
Gi sungai burung. Kat sana banyak kerja kosong.
Boleh jadi kaya dalam masa 2 minggu.

Jawatan: tangkap burung
Share/Bookmark

5 comments:

Anonymous,  April 25, 2010 at 4:43 PM  

n3 paling bangang sempena prk hs...!!!!! tangkapla burung dalam seluar ko tu.....

Anonymous,  April 25, 2010 at 4:49 PM  

LAWAK PTG AHAD KE NI?

tok malim April 25, 2010 at 8:54 PM  

Dah sahih pkr tewas.kekalahan pertama PR di negeri yg mereka kuasai menjadikan kedudukan terkini PR 7 BN 3.

Kita semua tahu ketiga-tiga Dun dalam parlimen Hulu Selangor dimenangi BN dan PKR pun menang tipis dalam PRU 12 dengan majoriti 198 undi.

Menang tetap menang walaupun 1 undi.Analisa awal BN menang besar di kawasan majoriti melayu yang bonusnya dari kampung melayu kawasan FELDA.Sekitar 62% kalau mengikut sofi razak,ketua penerangan PAS Melaka.PKR dapat 38%melayu.

Undi kaum cina memihak PKR apabila 75% mengundi zaid dan 25% mengundi kamalanathan.

Lebih memeranjatkan kaum india beralih arah apabila 55% mengundi BN dan 45% mengundi PKR.

Untuk melegakan hati penyokong PKR,korang taklah kalah teruk sangat.1500 undi tu kalau tolak 767undi pos yang memilih BN bermakna BN menang tipis dengan majoriti 733undi.

Menurut analisa awal seorang penganalisis politik, faktor menyumbang kemenangan BN tak lain tak bukan wang besar atau gula-gula yang ditawarkan kepada pengundi-pengundi melayu.

Kempen BN menyerang peribadi Zaid juga berjaya dan isu hudud,arak dan judi menyukarkannya mendapat undi orang Melayu.Lebih-lebih lagi Melayu UMNO.Di kawasan FELDA ada peneroka yang menyangka pemberian air percuma diberikan oleh kerajaan pusat BN dan bukannya kerajaan PR Selangor.

Sabotaj daripada pemimpin dan ahli PKR tempatan seperti dr Halili yang juga bekas bendahari UMNO dan antara pengasas PKR juga menyulitkan peluang PKR meraih undi Melayu.Trend melompat pemimpin PKR di negeri-negeri lain juga membantu BN membentuk persepsi pengundi melayu calon PKR tak boleh dipercayai dan jika mereka menang tak mustahil mereka akan lompat parti.

UMNO Shah Alam dan PJ Utara juga berjaya membantu kemenangan calon BN.AJK Pemuda UMNO Shah Alam adalah calon bebas yang kemudiannya menarik diri.Ketua biro politik UMNO Shah Alam menurut sumber memetik adalah mantan pemimpin muda AMK.kali ini Ezam pasti tersenyum kerana melihat rakan-rakannya di dalam PKR tersungkur dan dia juga turut menyumbang kalau tak banyak sedikit dalam kemenangan BN di Hulu Selangor.

Ketika kaum Cina masih setia dengan PR keadaan yang sebaliknya berlaku pada pengundi India.Ramai yang berpendapat kalau calon Melayu nescaya PKR yang menang dan kaum India mengundi atas dasar calonnya sebangsa dengan mereka.

Biarpun 75% undi kaum Cina kepada PKR tetapi belum mencukupi kerana pengundi Cina sekitar 26% sedangkan pengundi Melayu 52%.

tok malim April 25, 2010 at 9:00 PM  

Ada lagi,korporat juga turut membantu UMNO dan BN memenangi PRK Hulu Selangor.Tokoh tak asing,Tan Sri Rozali Ismail bos SYABAS yang juga anak peneroka FELDA GEDANGSA.

Tak heranlah dana umno menghadapi PRK Hulu Selangor meningkat.Ada seorang rakan memberitahu dia juga bendahari UMNO Selangor.Patutlah mat rempit yang terdiri daripada budak sekolah memakai baju yang mempunyai nama SYABAS di depannya,tambah rakan tok lagi.budak-budak sekolah inilah yang menganggu kelancaran ceramah PR dengan membuat bising ketika berkonvoi melalui premis ceramah PR dan mereka melakukannya berulang kali.Eloklah SPR menyiasat penglibatan budak sekolah membantu BN dalam pilihanraya yang telah dilakukan dalam siri-siri PRK yang lepas.Apakah mereka ini diupah atau ditaja pihak tertentu?SPR perlu telus dan adil dan jika tidak rakyat akan melihat SPR memihak BN.

Fakta yang perlu diambilkira ialah pengundi di empat gugusan FELDA sekitar 6900 orang.FELDA juga talian hayat terakhir UMNO.54 kerusi parlimen adalah di kawasan FELDA dan pada PRU12 UMNO hanya menang 78 kerusi parlimen.

ANAK kena mainkan peranan lebih membantu PR menarik sokongan generasi kedua FELDA

tok malim April 25, 2010 at 9:13 PM  

Kini kerajaan PR Selangor dah ada musuh ketatnya.UMNO Shah Alam dan PJ Utara dan juga Tan Sri Rozali Ismail bos SYABAS.Benarkah SYABAS membayarnya gaji 425 ribu sebulan.
Kalau benar setahun dah dapat RM5 juta lebih.

SYABAS juga menyaman kerajaan PR Selangor kerana enggan menaikkan harga air.Apa kata rakyat selangor kelak.Patutlah gaji bos SYABAS mahal pasal airnya mahal.itulah persepsi rakyat selangor nanti.sekurang-kurangnya selangor beri air percuma kepada rakyatnya BN yang memerintah negara beri air percuma kepada rakyat singapura dengan kadar 3 sen seribu gelen.

Kini Hulu Selangor telah dicemari dengan nila berwarna biru kata seorang teman.Kerajaan PR Selangor perlu sentiasa bersiap siaga agar setitik nila ini tak menjadi gelombang biru.Itulah harapan seorang teman dan penyokong PR yang lain.

Fakta yang perlu diberikan perhatian parlimen hulu selangor mempunyai 3 dun.dun batang kali yang dulunya mat taib mantan mb selangor jadi ybnya.Melayu di sini majoriti lebih 60%.Dun Hulu Bernam Melayunya majoriti melebihi 70% dan DUN Kuala Kubu Bharu penduduknya adalah majoriti kaum cina dengan 60%.

senang citer melayu hulu selangor melayu umno.hari tu mereka undi arwah MP kerana ketokohannya sebagai mantan timbalan MB Selangor dan protes terhadap Palanivel.

Blog list