Rakan WARTAMAYA

Tuesday, April 13, 2010

Buat per orang tempatan kalau jahat macam setan ..?

"Tok gua nak tanding ni ... ", kata Leman.
"Tanding mende ni Leman .. nko ni tak habis habis la .. asyik
menyesatkan jer ...", kata Tok Moh.

"Apa la Tok ni.. Aku nak tanding calun PRK ni ... ", kata Leman.

"Wooo .. Ape lebihnya nko ni Leman ..?", tanya Tok Moh.

"Cehhh .. ! .. Aku orang tempatan Tok .. calun seteru aku tu orang
luar. Tok tak nampak ke?", tanya Leman keras.

"Nampak .. tapi apa bezanya? Kalau dulu pun orang tempatan pun,
semacam jer dia belasah .. aku tengok", tanya Tok Moh.

"Amboi Tok .. mengutuk nampak !", ugut Leman.

"Bukan la ngutuk, aku ni cerita pengalaman tu. Kalau kau ingat orang
selalu nya bodoh cam nko .. buat la...... Nak tanding... nko nyer
pasal la .. he he he", jelas Tok Moh.
Share/Bookmark

2 comments:

Pak Long April 13, 2010 at 5:39 PM  

Pak Long angkat tangan setuju nih...

Anonymous,  April 13, 2010 at 9:39 PM  

Macam perli Toyo je wak? kah kah kah

Blog list