Rakan WARTAMAYA

Monday, January 18, 2010

'S'gor tidak boleh campur tangan dalam YBK'


Kerajaan Selangor tidak boleh mencampuri urusan Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kerana ia bukan di bawah kerajaan negeri itu, tetapi didaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS), kata bekas menteri besar, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

"Di bawah pentadbiran saya dahulu, saya bekerjasama dengan YBK. Ia didaftar dengan ROS dan aktivitinya dikawal oleh lembaga pemegang amanahnya," kata beliau ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.[ lagi ]

Opocot .. ada yang melompat plak .. he he he
Kalau aku tak mau orang lain sibuk .. aku nak buat YDA .. (Yayasan Duit aku).
Tu pun kena kejar incometax ... he he he
Share/Bookmark

3 comments:

Tan Loo Ley January 18, 2010 at 9:56 PM  

Hidup lagi pencopet ni rupanya...

pisau belati January 19, 2010 at 8:26 PM  

YBK dapat tanah banyak-banyak tu sapa yang bagi,Toyo? Kerajaan Umno Negeri Selangorlah kan?

Bagi tu dulu harapkan adalah cukong yang melelih air lior hendakkan tanah tu kan? Boleh jual mahal-mahal dan 90% hasil jualan pegi mana?

Malangnya takde lak cukong yang minat!!!

Kesian...kesian. Tak dapat jadi jutawan!!!!

Anonymous,  January 21, 2010 at 11:28 AM  

Kalau Selangor tak boleh campur tangan kenapa ditubuhkan di Selangor. Takut bertambah rahsia terbongkar ke Toyol.

Blog list