Rakan WARTAMAYA

Friday, January 22, 2010

BN berjaya hambat janji kosong PR - Penganalisis


SHAH ALAM – Keupayaan kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat berjaya memikat rakyat dan menghambat janji kosong pimpinan Pakatan Rakyat (PR).

Penganalisis politik, Profesor Datuk Dr Zainal Kling berkata, selepas Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12), semua negeri di bawah kepimpinan PR hanya membuat janji kosong.

Beliau menyifatkan tindakan politik PR sebagai ‘no-no’, yakni menutup kelemahan mereka melaksanakan pembangunan negeri dengan membuka ‘pekung’ pentadbiran BN terdahulu.[ lagi ]

He he he ... nama pun dah kelakar .. he he he
Share/Bookmark

6 comments:

Anonymous,  January 22, 2010 at 10:28 PM  

Prof anak keling ni dah terpengaruh dengan peranan yang dimainkan APCo. Boleh tak anak keling ni ceritakan sikit tentang kematian Altantuya, komisin Scorpian dan Sekoi, PKFZ, enjin jet yang hilang. Umno/BN telah dirasai kebejatannya oleh rakyat. Mana anak keling ni tahu apa yang berlaku walhal PR belum lagi perintah pusat. Inilah jenis dasar 1 kapal dengan Che Det.

Anonymous,  January 22, 2010 at 11:04 PM  

Zainal kling ni agaknya masih tidak faham dan tidak kenal siapa itu UMNO atau mungkin dia antara orang yang terpilih mendapat nikmat dalam UMNO tidak seperti berjuta rakyat malaysia yang ditindas UMNO. orang-orang UMNO saja yang tidak merasai kelebihan dan kebaikan yang dibawa PR, kerana mereka yang duduk dinegeri PR sudah tak boleh cari makan macam dulu lagi. tetapi orang yang dulu susah di Selangor kini amat bersyukur setelah PR memerintah kerana mereka tidak membebankan rakyat.dapat air percuma letrik pecuma tak seperti khir toyo, cukai di kg-kg naik 300%.UMNO memang tak layak memerintah Selangor lagi kecuali mereka bertaubat.

Anonymous,  January 23, 2010 at 12:57 AM  

ada prof pun otak keling

Anonymous,  January 23, 2010 at 11:01 AM  

hahahaha...

nama pun kling.megampu

019-4111000 (zul baharom) January 23, 2010 at 8:37 PM  

alooo S/0 kling.
ada janji dapat projek dari UMNO kot. tu yang dok bodek sakan.
hang mai la Kedah niii, rasa lebih selesa bawah PR.

Anonymous,  January 23, 2010 at 10:17 PM  

dia ni kenang jasa UMNO bg dia Phd.. hahaha.. syg, belajaq tinggi tp pandai membodek n mengampu je.. mungkin ada cita2 nk jadi naib canselor? kah kah kah.. itupun kalau Be End masih memerintah selepas PRU 13..

Blog list