Rakan WARTAMAYA

Saturday, January 14, 2012

Rashid SPR rayu pada kerajaan untuk menjadi badan bebas


“Suruhanjaya diminta menjalankan pilihan raya yang adil, bagaimanapun ia berpaksikan kepada undang-undang. Kalau undang-undang itu pincang, ia perlu diperbaiki. 
“Beri kuasa kepada SPR supaya wujud pilihan raya yang boleh diterima umum. SPR tidak sepatutnya berkongsi kuasa dengan Kementerian Penerangan atau polis untuk melaksanakan pilihan raya,” katanya selepas Wacana Perdana Pilihan Raya Bersih dan Adil: Realiti Atau Ilusi, di Pusat Dagangan Kelantan (KTC) di sini malam tadi. 
Wakaka .. !!!
Nampak sangat selama ni memang tak adil .. wakakak !!!
Hello Shid ! .. Kalu SPR berkuasa penuh dan bebas .. lama dah BN lingkup yob .. !
Wakak !!!
Bingai !


Share/Bookmark

8 comments:

Yong January 14, 2012 at 7:25 AM  

Udah tak jadi pengerusi baru nak menyalak. Dulu jaga periok nasik weh?

wartamaya January 14, 2012 at 7:54 AM  

Biasa la yong. Jaga perut

Anonymous,  January 14, 2012 at 9:16 AM  

BEKAS Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berkata, pemberian kuasa penuh kepada SPR atau badan berkenaan dapat mengatasi beberapa kelemahan yang wujud dalam sistem pilihan raya terutama membabitkan undang-undang dan peraturan.

Baca BEKAS.. sbb dulu tak berbekas.. dulu periuk

Anonymous,  January 14, 2012 at 9:27 AM  

Selama berpuluh bertahun2 "TIPAH TERTIPU" oleh SPR. Macamana boleh jadi begini yer? Pak Sid pulak, dulunya menafikan sekarang ni siap membongkar lagi. Maknanya dia dah INSAF ler tu. Apa pendapat teman2 kat luar sana tu? Jawabbbbbb......

Anonymous,  January 14, 2012 at 11:46 AM  

boleh caye ke cakap rashid.Dulu semasa rashid jdi Setiausaha dn Pengerusi SPR dulu bukan main garang......parti pembangkang semua nya salah ,tak ikut peraturan dll.nah sekarang.!!!.......siapa yang kantoi.Mangkok hayun betul mereka ni.sekarang kita tanya Pengerusi dn Tim Pemgerusi SPR yg baru ,betul ke SPR ni kuda tunggangan,belaci,orang surahan BN atau menafikan statement rashid tu....... apa macam.!!!

IbnAbdHalim January 14, 2012 at 1:29 PM  

Anjing salak bukit. Masa jadi pengerusi dulu 100% lacur kat UMNO.

opisboi January 14, 2012 at 1:29 PM  

hheehheee ...wak nie dulu kau panggil dia Shit lanie lu dah lembut seket panggil dia shid..bn bukan lingkop jer wak..dah masuk muzium dah!

wartamaya January 14, 2012 at 3:36 PM  

opisboi,
Alamak ye ke? Adihh .. lupa lak ..
Shit !!!

Blog list