Rakan WARTAMAYA

Sunday, December 25, 2011

Sampai bila nak bodoh?


RM500 bantuan untuk pendapatan isi rumah kurang dari RM3,000 diberikan. Adakah ini mampu merubah semuanya atau sekadar membeli jiwa dan perasaan sempena PRU13? Boleh ubah kenyataan di atas?

Sampai bila lagi weyy .. !
Cukup cukup lah bodoh tur ....

Cakap saja, buat tiada, niat terpesong, usaha lagi jauh menyimpang
Untuk melayu atau poket sendiri?
Perjuangan Melayu konon ... wakakak !!! 
Jangan wat lawak la ... 

Aku confuse bila rasa nak muntah mungkin kerana isteri mengandung 
atau kerana dah cukup menyampah.  

TAMBAHAN
link : SINI
link : SINI



Share/Bookmark

9 comments:

mangchikla December 25, 2011 at 10:11 AM  

Ni semua dengki. Kan anak2 YAB Mantan PM kita yg disayangi dan disanjungi, Dr Mahathir, sumernya dah jadi millionaire, kalau tidak pon billionaire.. Jangan lah dengki sesama melayu , xbaik tauu!!!

mangchikla December 25, 2011 at 10:12 AM  
This comment has been removed by the author.
gmu,  December 25, 2011 at 10:50 AM  

wa mau ikut panglima ludah pulak..
tapi wa mau ludah atas lantai aje..
sebab wa sakit hati kebodohan melampau yang masih menyokong UMNO..
kerana tahun depan kalau BN menang lagi..
poket wa akan tambah kurang kerana harga barang naik dan tambah lagi macam-macam cukai perkhidmatan 6% setiap perkhidmatan yang diguna.
Macam mana mau simpan duit.

Anonymous,  December 25, 2011 at 11:39 AM  

salam bro. cerita ni asalnya ada kat sini..(http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0409&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm).. tapi fakta tersebut telah dibuang. boleh rujuk sini..(http://melayukitahebat.blogspot.com/2008/05/penguasaan-ekonomi-mengikut-kaum.html). tk.

Anonymous,  December 25, 2011 at 12:16 PM  

Salam,
Atikel ini baik untuk dibaca .. http://beritasemasa.com/pendapatan-perkapita-malaysia-vs-kuasa-beli

Anonymous,  December 25, 2011 at 12:19 PM  

Disini juga perbandingan antara negara, tetapi tidak disebut dalam pecahan kaum

http://gusschool.wordpress.com/2010/12/23/pendapatan-per-kapita-negara-di-dunia-menurut-world-bank/

Yong December 25, 2011 at 12:20 PM  

Tahun depan kot BN menang lagi umer rakyat 1Malaysia puasa 5 hari seminggu.

Anonymous,  December 25, 2011 at 12:37 PM  

Leong berkata, menurut statistik yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia pada penghujung tahun 2010, hutang isi rumah telah melebihi RM577 bilion.
Dari jumlah itu katanya, sebanyak RM225 bilion adalah untuk pinjaman perumahan, RM118 bilion untuk pinjaman sewa beli kereta dan RM22 bilion untuk pinjaman peribadi.
Ujar beliau, “kini nisbah hutang isi rumah dengan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) adalah 80%, yang tertinggi di Asia selepas Jepun.
“Kita perlu ingat bahawa pendapatan per kapita di Jepun ialah sebanyak US$32,700 atau RM8,000 sebulan. Sebaliknya pendapatan purata rakyat Malaysia ialah RM2,000 sebulan dan 40% mempunyai pendapatan kurang dari RM1,500 sebulan,” katanya

Anonymous,  December 25, 2011 at 1:44 PM  

org bodoh je sokong parti penipu umpornooooo

Blog list