Rakan WARTAMAYA

Monday, October 17, 2011

Malaysia Bakal Melewati Batas Hutang Negara


Laporan terkini Bank Negara Malaysia(dikemaskini 14 Oktober 2011) menunjukkan hutang negara kini berada pada RM 437 ribu juta pada suatu tempoh yang berakhir pada 30 Jun 2011. Jumlah tersebut merupakan pecahan dari RM 421 ribu juta hutang tempatan dan RM 16 ribu juta hutang luar negara. Ini bermaksud negara kini sudah berada pada 51% dari nisbah hutang tempatan kepada KDNK negara sepertimana yang ditetapkan oleh Akta 637 dan Akta 275, yang hanya membenarkan tambahan hutang sebanyak RM 33 ribu juta. Oleh itu berdasarkan fakta ini adalah jelas kerajaan tidak mempunyai dana secukupnya untuk membiayai perbelanjaan selebihnya bagi tahun 2011 dan defisit RM 46 ribu juta untuk dibiayai oleh hutang lebihan sebagaimana yang diumumkan dalam Belanjawan 2012.[ lagi ]


Wakakak !!!
Bajet utang ... wakakak !!!
Kalau wat utang tak payah bajet .. aku pun pandai .. !
Semua orang pandai hutang .. tak payah sekolah tinggi tinggi ..
Wakakak !!!

Share/Bookmark

6 comments:

harith October 18, 2011 at 12:33 AM  

x lame la tu jatuhla najib

Anonymous,  October 19, 2011 at 6:52 AM  

PULAU PINANG 18 Okt. – Bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman mengingatkan semua pihak agar tidak mempertikaikan apa yang berlaku dalam majlis kesyukuran tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di sini, baru-baru ini.

Menurutnya, beliau sendiri berada dalam majlis berkenaan dan tahu apa yang telah berlaku ketika itu.

Beliau menjelaskan, sebarang kenyataan yang dibuat secara terbuka bagi menafikan perkara itu wujud hanya akan mencetuskan kekeliruan di kalangan masyarakat umum.

“Janganlah ada pihak mempertikaikan kredibiliti pihak berkuasa dalam menyiasat isu ini.

“Saya ada dalam majlis itu. Saya tahu apa yang berlaku,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein hari ini mencabar Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi menyaman Utusan Malaysia jika yakin pendedahan akhbar tersebut mengenai agenda menjadikan Kristian agama rasmi negara ini pada Mei lalu adalah salah.

Cabaran itu dibuat sebagai menjawab dakwaan Ooi yang dipetik daripada akhbar The Sun dan disiarkan dalam portal Malaysiakini bahawa beliau mengesahkan tidak ada bukti bagi menyokong dakwaan wujud konspirasi oleh kumpulan Kristian untuk menjadikan agama itu sebagai agama rasmi Malaysia.

Ooi sebelum ini menafikan dakwaan terlibat dalam satu majlis pertemuan paderi dari seluruh negara yang berikrar untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan, sekali gus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut agama itu.

Wakil rakyat DAP itu mendakwa hanya hadir sebagai tetamu.

Bagaimanapun, pada 13 Mei lalu, Mohamed Razali tampil menjadi saksi dengan membuat laporan polis bagi membantu pihak berkuasa melakukan siasatan mengenai penganjuran majlis itu.

Beliau berbuat demikian setelah kecewa dengan pembohongan oleh pihak terlibat mengenai majlis berkenaan.

Anonymous,  October 20, 2011 at 7:43 AM  

nak buat demo pasai nak tegakkan Islam pun nak kena dapat pendapat DAP.., nak buat keputusan pasai Umat Islam dimurtadkan pun kena tanya DAP... hahaha.. tukar nama parti la wey.. PADAPig

Anonymous,  October 21, 2011 at 6:57 AM  

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cawangan Bukit Piatu di sini lumpuh selepas ketuanya, Mohd. Said Abu dan 30 ahli mengisytiharkan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan pembangkang.

Mohd. Said, 61, berkata, tindakannya dan ahli lain keluar PKR tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak, sebaliknya ia dilakukannya dengan rela hati.

"Saya keluar daripada PKR kerana kecewa dengan pucuk pimpinan parti peringkat negeri dan Pusat yang sering memungkiri janji selain gagal memberi perhatian sewajarnya terhadap perjuangan ahli dari kawasan ini," katanya.

hahahaha... belah menunggu hancur ja..

Anonymous,  October 21, 2011 at 7:07 AM  

Bukankah kenyataan Zul4 Kulim ini cukup jelas dan terang …..samada dubur lelaki, dubur perempuan, dubur pon,dubur isteri (samada dubur isteri sendiri, dubur isteri kawan, mahupun dubur isteri orang lain), dubur pemandu, dubur pembantu, dubur pekerja, dubur pembancuh kopi, malah dubur sesiapa pun.

Asal main melalui "dubur", ianya adalah satu kesalahan hudud!

Kenapa PAS membezakan bermain dubur isteri sebagai bukan satu kesalahan hudud?

Kah..kah..kah..

PAS tekangkang kerana lubang jubor…

lps satu.. satu masalah.. pertunjuk dari Allah..

Anonymous,  October 21, 2011 at 11:54 AM  

Siapa kata najib jatuh, mat indon mat bangla mat siam mat myanmar berdiri teguh di belakang, dah tak sabar nak mengundi.

Blog list