Rakan WARTAMAYA

Thursday, August 18, 2011

Siapa yang suka sangat membako ni?


GEORGETOWN 18 OGOS : Ibu pejabat DAP Pulau Pinang terus menjadi sasaran kerja-kerja vandalisme, apabila premis itu dibakar oleh pihak tertentu awal pagi tadi[ lagi ]


Bako .. bako
Sapa yang suka sangat membako?
Macam pernah aku terbaca ...
Siapa ya?

Share/Bookmark

9 comments:

Awan Fantasia August 18, 2011 at 11:03 AM  

sesama bangs apun nak bergaduh..apa nak jadi dgn depa?inikah kebenaran yang cuba mereka tonjolkan?

Entri Terhangat!! :
Gempak - Ikan Terbang !!
Kelakar Habis - Kenapa Mak Benci Adik??

mangchikla August 18, 2011 at 3:52 PM  

heesh kan ape tuh bebudak nakal main merecon. aritu main kepala lembu,nayrih tak di tandok nyerr..

Anonymous,  August 18, 2011 at 5:16 PM  

mustapa ali mesti kata UMNO yg bakar.. "kita ada bukti".. hahaha.. mangkuk la..

Anonymous,  August 18, 2011 at 5:32 PM  

Tatkala umat Islam membantah kenyataan Guan Eng yang melarang Masjid2 dan Surau2 di Pulau Pinang menggunakan Pembesar Suara ketika membaca Al Qur'an, Nik Aziz tampil mempertahankan Guan Eng. Katanya hanya azan sahaja boleh menggunakan pembesar suara. Jikalau baca Al Qur'an tidak perlu. Nyanyuk? Bukan nyanyuk. Sudah kena racun Anwar. Itu yang jadi sesat tu. Ini sudah macam Singapore lah. Mula2 tak benar baca Qur'an. Kemudian Azan. Last2, pembesar suara dirampas. Timbalan Mursyidul Am PAS, Harun Din sendiri mengakui khuatif dengan perkembangan dan situasi yang berlaku. Beliau dikatakan tidak seteru dengan Nik Aziz yang terlalu bermuka2 dengan Orang bukan Islam seperti Guan Eng dan kuncu2nya. Kalau umat Islam di Malaysia tak nampak juga, memang generasi Dajal lah. Yang peliknya arahan ini dikeluarkan di bulan Ramadhan. Tatkala umat Islam mengejar amal untuk menggandakan pahala masing2, tampil Ulama' Kafir ini mencetuskan kemarahan umat Rasullullah. Apa yang tak bolehnya? Guan Eng kata ganggu golongan bukan Islam jika dipasang begitu kuat. Nak tanya sikit. Masjid-masjid yang dibina di Penang ni di kawasan majoriti orang Cina ka? Orang India? Atau ada masjid yang dibina di sebelah rumah Guan Eng? Sudah tentu orang Islam. Masjid di Permatang Pauh, apa semua orang di kawasan tersebut bukan Islamkah? Di Kepala Batas, Balik Pulau dan kawasan2 Melayu yang lain. Wajar dan Adilkah di benak fikiran memberi alasan gangguan bunyi. Sapa yang kata lagu tu? Hang yang kata Cina p...... Haaa.. Geram aku. Bila cakap macam ni, dikata kita rasis. Bila senyap, depa buat perangai. Kita nak pertahan, ada Melayu sundal yang dok sokong dia. kami, Melayu Islam CABAR... Mana jaguh2 Muslim di Penang, tampil tegakkan kebenaran di bulan Ramadhan. Selangor cuba disundal, kemudian Penang pula. Jangan cabar keimanan dan ketaqwaan..

Anonymous,  August 19, 2011 at 5:33 AM  

kalaulah pelakunya dari orang orang islam,adakah islam mengajar secara sebegini?.adakah mak bapak mereka mendidik mereka menjadi penjenayah atau didikan persekolahan mereka telah membuat mereka hilang siuman?.golongan orang yang lemah iman serta akal fikiran akan menjadi mereka hamba kepada hawa nafsu dan nmenjebakkan mereka kepada perlakuan membuat tuduhan,mengfitnah,mencelakakan harta benda hak persendirian atau kepunyaan orang awam.merosakkan maruah serta keperibadian seseorang dan harta benda adalah bukan kehidupan islam dan ianya juga bukan panduan hidup penganut agama bukan islam.

Anonymous,  August 19, 2011 at 6:43 AM  

bangunan budak Islam menuntut ilmu kena roboh.. gereja haram xbleh roboh.. hahaha.. sedar2 lah bro.. dalam bulan puasa ni makin banyak kekafiran yang Allah tunjuk buat PR..

Allahhuakbar...

tungkaran hati.blogspot August 19, 2011 at 1:34 PM  

Benarkah kini PAS telah mengangkat perjuangan politik lebih daripada segalanya apabila persoalan berhubung akidah dan syiar Islam pun dipinggirkan demi hanya untuk undi dan pilihanraya?

ayakmaidinserdang,  August 21, 2011 at 3:07 AM  

dulu Tuan Guru nak buat hukum hudud tx dak sapa pun bersuara og dak ekk dak,la pencacai umporno semua boleh!!!! boleh belah .Tlg tgk kilang beer kat Seb Jaya tu, apa ka jadah.

Anonymous,  August 22, 2011 at 12:27 PM  

ye ler.. semenjak tuk guru tu bkawan ngan Anu bengkok, yang hudud tah kemana, yang dok ada dia buka abis.. kapir lebih islam dari org islam la.. hahaha..

sampai dah tak ngaku melayu.. haha.. tp masa anak dia masuk blajar dulu, nak plak guna melayu sbb nak apply biasiswa sekolah anak.. hahaha

kenapa tak ngaku indon ke bangla ke... hahaha..

Blog list