Rakan WARTAMAYA

Saturday, August 27, 2011

Sapa tak setuju .. dia bangang !


Dakwat Kekal Lebih Mudah Berbanding Biometrik Pada PRU - Dompok
KOTA KINABALU: Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO), Tan Sri Bernard Dompok berpendapat, penggunaan dakwat kekal dalam sistem pilihan raya umum adalah lebih mudah berbanding sistem biometrik.[ lagi ]


Apa lagi ... ?
Buat la ...
Orang yg tak setuju tu bangang yang takut kalah ... wakakak !!
Wakakak !!!
Bangang !

Share/Bookmark

4 comments:

indah.com August 27, 2011 at 10:54 AM  

kerajaan mesti akan setuju sebab jumlah pengundi ciptaan mereka dah mencukupi. 2 juta lebih, depa tak bimbang punya

TEORI rahman,  August 27, 2011 at 11:24 AM  

jangan ingat guna dakwat kekal PR bole menang la. . ini kerna mesti mau ingat la yang itu PATI, PADI, PUNDEK etc suda biometrik dan ada 2 JUTA ORANG la ! ! ! MESTI MAU INGAT DAN JANGAN TIDORRRRRRRRRRRR la !!!!!

Khairi August 27, 2011 at 12:07 PM  

Kalau saya tak silap, Pengerusi SPR kata cadang nak guna dakwat kekal beserta biometric. Dulu kera jaan dan SPR tak nak guna dakwat kekal sebab ramai hantu yang pinjam jari-jari yg sama, jadi kalau hantu-hantu ini nak masuk mengundi kali kedua atau ketiga pasti kena tangkap sebab dakwat kekal ada di jari mereka hasil dr proses undi yg pertama mereka buat. Strategi pengundi hantu naik bas juga telah ditukar kepada strategi klon. Kini SPR dah ada jutaan PATI yg boleh bantu memenangkan UMNO/BN. Sebab itu kera jaan fikir dakwat kekal tidak akan member kesan negative dan UMNO merasakan mereka masih boleh menang dengan bantuan warga asing tersebut. Sebab itu, kita nyatakan, perjuangan rakyat kearah undi yg saksama tidak berhenti dgn dakwat kekal semata-mata, tuntutan Bersih yg lain mesti dilaksanakan secepat mungkin. Proses pembersihan daftar undi drp PATI mesti diperhebat dan diberi tekanan kepada SPR & kera jaan UMNO. Begitu juga dgn “Independent Audit” keatas dokumentasi & pengakalan data SPR mesti juga dibuat dgn segera. Tanpa baik pulih sepenuhnya, kita nampak apa jua yg keluar drp mulut pegawai SPR hanyalah usaha mereka utk melambatkan arus perubahan ini. Maaf, saya tidak percaya pd SPR buat masa ini Bukan kah mereka yang menipu di SPR kini adalah anjing suruhan UMNO?

Anonymous,  August 28, 2011 at 7:21 AM  

Sape yang stuju blum tentu cerdik

Blog list