Rakan WARTAMAYA

Wednesday, March 9, 2011

Setanding negara luar?


Sistem SPR Malaysia setanding negara luar
KUALA LUMPUR - Pengendalian proses pilihan raya di negara ini dilaksanakan secara adil dan setanding negara lain, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

Menolak dakwaan pembangkang berhubung proses pengendalian pilihan raya di negara ini tidak adil, Mohamed Nazri berkata, keputusan Pilihan Raya Umum ke-12 menjadi bukti jelas ketelusan pengendalian pilihan raya di negara ini [ lagi ]

-------------------------------
Wakakak !!
Ini lah kenyataan yang aku paling setuju ..
Setanding?
Setanding dengan Mesir, Tunisia dan Libya .. .wakakak !!!

Share/Bookmark

3 comments:

Anonymous,  March 10, 2011 at 6:47 AM  

memanglah setanding dengan negara luar,negara yang bertamaddun saperti mesir,negara mugabe, negara aparthaid,yahudi dan lain negara yang sehati sejiwa denganya.kalaulah itu yang kamu setandingkan aku setuju bebenor nazri ooiii!!!

Unknown March 10, 2011 at 7:09 AM  

Memang le setanding dengan negara luar tapi bukan America, UK, India dll tapi serupa dengan Zimbabwe, Congo, Kenya

FN,  March 10, 2011 at 7:44 PM  

Minta maaf, ade 1 komen yg mengatakan setanding yahudi, jika maksud si pemberi komen merujuk negara Israel, saya tidak setuju. Benar, Israel sebuah negara haram (serta zalim terhadap dunia arab) namun dari aspek demokrasi dlm negaranya, mereka jauh lebih demokratik kerana sistem pilihanraya yg sgt bebas, sistem pemilihan perdana menteri yg telus, sistem pelantikan presiden yg luhur dikalangan parti-parti yg bertanding. Begitu juga dari aspek pengasingan kuasa antara legislatif, judiciary dan eksekutif yang mampu mengimbangi antara 1 sama lain. Sila rujuk kes-kes pemilihan PM Menachem Begin (wanita 1 menjadi PM Israel & mengemudi perang akhir 1970an arab-israel), PM Ehud Barak, PM Benjamin Netanyahu, PM Ariel Sharon (si koma yg tak diterima bumi) serta pelantikan Presiden Shimon Peres dll.

Blog list