Rakan WARTAMAYA

Saturday, October 16, 2010

Hangpa ingat Pemimpin PR ni pandai sangat ka?

Bila kita meluat dengan media arus perdana, kita cuba jauhkan diri
dari mereka. Kita di bawah ni, cerita tentang betapa banggangnya
berita yang dipertontonkan tiap hari kerana banyak berita mengarut dan
berat sebelah.

Ketika tu jugak la kita ni dilarang percaya, beli atau tonton. Boikot
media arus perdana. CheWaahhh..memang syok dan bersemangat. Macam real
- real jerkk..

Pemimpin PR pun bukan main lagi. Dalam saluran alternatif depa dok
pukui canang mintak kita boikot sama media ngarut arus perdana.

Tapi rupanya depa ni angat angat taik babi jugak. Bila tak setuju
sesama parti, depa ni jugak la yang cari wartawan arus perdana untuk
buat press conference. Maka keluaqkah muka muka pemimpin, minta kita
dengaq.

Pemimpin PR ni bukan nya tak dak pilihan. Depa ada saluran alternatif
yang boleh digunakan. Baik TV, akhbar atau pun internet. Tapi dok
ngada ngada. Kononnya tak efektif. Tu pasai depa melutut depan lutut
wartawan arus perdana untuk jilat kahak yang depa semboq dulu.
Waa...depan kamera, bukan main lagi. Tersemboq ayaq lioq depa.

Mungkin alasannya, kita parti yang terbuka. Telus dan adil. Tak puas
hati dgn pemimpin, kita boleh cerita. Tapi depa tak tau yang berita
cam tu cepat keluaq. Manakala berita yang serupa berlaku kat parti
musuh, media ni dok kambuih. Tak cerita dan tak dengar berita pun.

Bagi rakyat yang ada akai boleh bezakan layanan yang tak seimbang ini.
Tapi pada yang pemikirannya manusia setaraf bontot lembu, depa pedulik
apa?... Apa yang keluaq kat TV dan akhbar tu...tu la depa caya. Kalu
semua rakyat pandai, UMngok ni dah lama padam.

Yang penting, kita boleh nilaikan sikap pemimpin PR itu sendiri. Cakap
dulu lain, sekarang cakap lain. Dulu boikot, sekarang melutut.

Kita tunggu la pulak apa cerita depa masa kempen PRU yang akan datang.
Apa lagi komen depa tentang musuh politik dan agen berita media arus
perdana. Nak loq laq lagi ka?

Sudah sudah la. Kalu pemimpin PR pun cakap pusing pusing, macam orang
ilang akai, jangan la nak ajar kita untuk boikot arus perdana.

Tu pasai la Tok Moh selalu pesan. Jangan ingat pemimpin Umngok saja
bingai, tapi pemimpin PR pun apa kurang?

Boikot arus perdana konon. Poorraaahhhciiiitttt !!! Muakakaka!!!

Kalu PR menang besaq pada PRU akan datang, jangan ingat kita suka 100%
pada PR, tapi sebenaqnya kita dah benci pada UMngok. Pendek kata, kita
tak dak choice. Kerna tak mau tengok Umngok, terpaksa kita undi PR.
Muakakaka !!!

Hampeh hang Leman....!

Itu saja .... Adios..!
Share/Bookmark

2 comments:

tokgaru October 17, 2010 at 1:59 PM  

kami tak pernah masuk blog hangpa lagi. ni baru nak cuba2 .. harap2 kita jadi kawan no ...

betoi sungguh kata hang tu. PR menang masa PRU 12 dulu bukan kerana depa kuat. tapi kerana rakyat dah mula meluat dengan Umno, MCA, MIC dan Gerakan (BN la senang cakap).

depa pakat pangkah parti dalam PR pasai tak dak pilihan.

kalau dah lagu tu pun Umno tak sedaq lagi, kawan tak tau nak kata apa lagi dah, tunggu saja lah hari d-day.

orang melayu masih ramai lagi yang mau kepada Umno, tapi depa bengkak hati pasal Umno ni duk turut sangat tuntutan puak2 lain, puak lain minta semua dapat, depa minta satu Umno bagi dua atau tiga. sedangkan orang melayu mintak, dah la liat nak dapat kekadang habuk pun tarak.

tak pa kita tunggu PRK Galas dengan Batu Sapi. Sure Umno akan bagi kepada puak lain macam Umno bagi masa PRK Hulu Selangor dulu tu la.

itu pun kalau ada masuk paper dan tv. kalau dia bagi secara diam2 .. cam mana no ? melepas lagi lah orang melayu nampaknya.

Anonymous,  October 19, 2010 at 8:14 PM  

pemimpin pr tak pernah serek2 dengan wartawan midia penipu dan putar alam.

Blog list