Rakan WARTAMAYA

Tuesday, August 3, 2010

Leman tak pandai bahasa Inggeris ... muakakak !!!


Pelajaran bahasa Inggeris untuk Ibrahim Ali
Tetapi demonstrasi yang dilakukan adalah terhadap diri saya? Ini hanya semata-mata saya berkata benar dan menamakan PERKASA sebagai kumpulan militan? Semuanya berlaku kerana ketua PERKASA, Datuk Ibrahim Ali tidak boleh membezakan antara adjektif (kata sifat) dengan 'kata benda'.

Isu ini bermula kerana bahasa Inggeris bukan bahasa ibubunda Ibrahim. Saya tidak menyalahkannya kerana dia tidak faham perbezaan itu dalam bahasa Inggeris. Ia bukan bahasa ibundanya. Saya berharap saya mengetahui lebih banyak bahasa Melayu.
[ lagi ]
"Kah kah kah kah kah kah ..... kah kah kah", ketawa Tok Moh.
"Kenapa?......", tanya Leman, pelik.
"Muakakakak ... Leman tak pandai bahasa Inggeris, tapi nak cakap owang puteh ... muakakakak. Tak yah la ... kalau tak tau, buat tak tau ... muakakakak !!!", ketawa Tok Moh.

Share/Bookmark

1 comments:

agas,  August 3, 2010 at 3:44 PM  

brahim katak memang tak pandai cakap inggeris....yg dia pandai cakap 1 ayat aje...dont talk shit.

Blog list