Rakan WARTAMAYA

Sunday, July 18, 2010

Hapus cukai 5 tahun jika Pakatan jadi kerajaan


Demikian tawaran AJK PAS Pusat yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Kelantan, Datuk Husam Musa (gambar) semalam pada suatu majlis Pakatan Rakyat negeri di sini.

"Kalau Pakatan Rakyat dapat ambil alih (kerajaan) Pusat lepas PRU13, cukai pendapatan akan dimansuhkan sepenggal atau sekurang-kurangnya kakitangan kerajaan tak perlu bayar sepenggal," ujar beliau.

Menurut beliau, kepemimpinan Pakatan Rakyat mempunyai formula tersendiri untuk urus tadbir kewangan negara secara adil, dinamik dan tidak membebankan rakyat.[ lagi ]
Share/Bookmark

2 comments:

Media Cyber July 19, 2010 at 8:24 AM  

bodohnya melayu macam ko. Pelik, dalam kerajaan Islam zaman Rasulullah dan sahabat pun ada kutip cukai untuk perbendaharaan negara, dorang plak boleh kata hapuskan cukai?? Huh, negara yang tak kutip cukai tu negara yang muflis. Tak faham kenapa attitude rakyat Malaysia terhadap cukai terlalu teruk, tapi dok memekak konon kebajikan tidak terbela, terjaga.. Agak-agak rakyat Malaysia ni ada 10 org je ke?? Hiii.. anak sndiri/mak bapa sndiri pun sendiri tak pandai nak jaga, nak memekak macam pandai sangat nak jaga negara. Kat US tu, even lehman pun dah lingkup, tapi dorang sgn sukarela mbayar cukai termasuk GST.. Rakyat Malaysia lak, semakin membodohkan diri dgn hipotesis yg ntah apa-apa, bukan teori ok.. hipotesis sahaja. Tak paham apa tu hipotesis? Pergi belajar lagi.

Anonymous,  July 20, 2010 at 3:32 PM  

ini baru pemimpin yang medahulukan rakyat bukan macam UMNO yang nak hapus subsidi

Blog list